۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85457530
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

زائران از فرصت‌های معنوی سرزمین وحی استفاده کنند

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85457530
زائران از فرصت‌های معنوی سرزمین وحی استفاده کنند

قزوین - ایرنا - رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: زائران باید بدانند به کجا قدم گذاشته‌ و برای چه هدفی به این سرزمین سفر می‌کنند تا از فرصت های معنوی آن بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس افشار روز جمعه در همایش حجاج که در سالن هلال احمر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به برکت وجود مبارک اهل‌ بیت (ع) تمام سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

وی اضافه کرد: در این سفر باید وارستگی از تعلقات را تمرین کرد ، آنچه را که به غیر خداست را از دل بیرون ریخت و محشر را بیاد آورد که برای مومنان مهیا شده است.

حجت الاسلام افشار به برگزاری همایش حجاج پرداخت و تصریح کرد: همایش امروز به صورت متمرکز با حضور یک هزار و ۵۵ زائر بیت الله الحرام در قزوین برگزار می شود که با هدف افزایش دانش و اطلاعات زائران در خصوص حج و تقویت آمادگی آنها در این سفر مهم معنوی صورت گرفته است.

زائران از فرصت‌های معنوی سرزمین وحی استفاده کنند

این مسوول ضمن آرزوی سلامتی برای زائران، ادامه داد: همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی صورت می‌گیرد تا زائران با آرامش و دقت بیشتری سفر معنوی حج را انجام دهند.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین یادآور شد: از سوی بعثه مقام معظم رهبری در استان چهار همایش برای زائران پیش بینی شده که پس از همایش امروز به دنبال آن هستیم که سه همایش دیگر را در قزوین برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین افشار خاطرنشان کرد: همایش بعدی «طرح یاوران» است که به ازای هر ۱۰۰ نفر زائر تعداد ۱۲ زائر پیش بینی شده که در مجموع ۱۲۰ زائر انتخاب شده که بتوانند به سالمندان کمک کنند.

به گفته وی، همایش بعدی نیز روز دوشنبه با عنوان «طرح مودت» برای فرهیختگان و کسانی است که با زبان های خارجی آشنایی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha