اهدا ۱۰ میلیارد تومان جایزه البرز به ۶۲ دانش‌آموز برتر کشور/ همایش البرز ۱۷ اردیبهشت

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر کشور اهدا خواهد شد، گفت: همایش شصت و دومین سال جایزه البرز روز دوشنبه -۱۷ اردیبهشت- در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

حیدر ارشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ایرنا اظهار داشت: در آیین آبان ماه به برترین دانشجویان و حوزویان و مخترعان اختصاص دارد که از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور در پایه‌های نهم و دوازدهم تجلیل به عمل می‌آید.

ارشدی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جایزه از محل درآمد موقوفه تامین می‌شود و طبق نیت واقف، ریالی از این جایزه توسط دیگران حمایت نمی شود، افزود: بر اساس مسیر صحیحی که واقف بیش از ۶۰ سال قبل پایه گذاری کرده امروز هم بر همان مدار این بنیاد تامین درآمد می کند و دنبال این است که بتواند به عنوان پرچم دار وقف علم و فناوری در کشور این نگاه و رویکرد را در جامعه ترویج کند.

اهدا ۱۰ میلیارد تومان جایزه البرز به ۶۲ دانش‌آموز برتر کشور/ همایش البرز ۱۷ اردیبهشت
حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز

وی گفت: بنیاد فرهنگی البرز با بیش از نیم قرن تجربه از موسسات فرهنگی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ امیدوارم که خیران و نیک اندیشان در کنار اقدامات خیرخواهانه که به طور معمول جاری است بتوانند نیات خود را به سمت وقف‌های علمی هدایت کنند و بنیاد البرز آمادگی دارد که تجربیات بیش از ۶ دهه خود را در اختیار این عزیزان قرار دهد.

ارشدی اظهار داشت: بنیاد البرز در راستای شعار سال و عمل به سیره معصومان (ع) بتواند با حمایت از دانشمندان کشورمان را به قله‌های پیشرفت رهنمون کند.

همایش شصت و دومین سال جایزه البرز روز دوشنبه -۱۷ اردیبهشت- در سالن همایش‌های صدا و سیما ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و از ۶۲ نفر از برترین‌ها در بخش حوزوی و دانشگاهی و نخبگانی تجلیل به عمل می آید.

به گفته وی، مراسم دیگر در نیمه دوم سال برگزار می شود و طی آن از ۶۲ دانش آموز برتر تجلیل به عمل می آید. میزان جوایز در نخبگانی در بخش دانشجویان و طلاب هر نفر یک صد میلیون تومان به همراه گواهی البرز در بخش فناوران و مخترعان هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به همراه گواهی البرز و در بخش دانشمندان از ۴ دانشمند برتر و یک دانشمند جوان تقدیر می شود که هر کدان ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی همراه با گواهی و نشان البرز اعطا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha