ایرانیان خارج از کشور در رقابت‌های جایزه البرز شرکت کنند+ فیلم

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در رقابت‌های جایزه البرز خبر داد. 

حیدر ارشدی در گفت وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته و عمل به وصیت کامل مرحوم حسینعلی البرز موسس بنیاد فرهنگی البرز مبنی بر اینکه تمامی ایرانیان باید از خدمات این بنیاد بهره مند شوند، ایرانیان خارج از کشور از روز پنجشنبه - هفتم تیر- می‌توانند با ورود به سامامه این بنیاد و در صورت واجد شرایط بودن به عرصه رقابت ها وارد شوند.

وی افزود: آیین قدردانی از دانش آموزان برتر در آبان امسال برگزار می شود و به مناسبت شصت و دومین سال تاسیس این بنیاد به ۶۲ نفر که حائز شرایط اخذ کسب مقام باشند، جایزه ویژه البرز یا نوبل ایرانی اهدا خواهد شد.

ارشدی با اشاره به اینکه همایش ملی تجلیل از نخبگان نیز در اردیبهشت امسال برگزار شد، ادامه داد: اهدای جایزه البرز به ایرانیان خارج از کشور اتفاقی جدید است که برای نخستین بار به انجام خواهد رسید.

وی از ایرانیان خارج کشور که دارای شرایط حضور در این عرصه را دارند، درخواست کرد که در سامانه این بنیاد ثبت نام کنند و گفت: ایرانیان خارج از کشور می توانند در هر یک از بخش های دانشجویی، فناوران و حتی دانشمندان جوان شرکت کنند.

ایرانیان خارج از کشور در رقابت‌های جایزه البرز شرکت کنند+ فیلم
حیدر ارشدی - مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: شعار ما در سه بخش شامل کاهش آلام بشری، اعتلای نام ایران در جهان و ارتقاء رفاه زندگی است. ایرانیان خارج از کشور پس از بارگذاری اطلاعات خود توسط بخش داوران انتخاب و وارد عرصه رقابت نهایی خواهند شد و در صورت انتخاب جایزه نقدی، لوح تقدیر و نشان البرز به آنان اهداء خواهد شد.

وی گفت: بنیاد فرهنگی البرز با بیش از نیم قرن تجربه از موسسات فرهنگی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است و این بنیاد آمادگی دارد که تجربیات بیش از ۶ دهه خود را در اختیار این عزیزان قرار دهد. بنیاد البرز در راستای شعار سال و عمل به سیره معصومان (ع) با حمایت از دانشمندان می تواند کشور را به قله‌های پیشرفت رهنمون کند.

همایش شصت و دومین سال جایزه البرز ویژه دانش آموزان برتر کشور در آبان امسال برگزار خواهد شد وطی آن از ۶۲ دانش آموز برتر تجلیل به عمل می آید. میزان جوایز در نخبگانی در بخش دانشجویان و طلاب هر نفر یک صد میلیون تومان به همراه گواهی البرز در بخش فناوران و مخترعان، هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به همراه گواهی البرز و در بخش دانشمندان از چهار دانشمند برتر و یک دانشمند جوان تقدیر می شود که هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی همراه با گواهی و نشان البرز اعطا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha