نواقص خط ۳ مترو به حداقل می‌رسد

تهران بزرگ - ایرنا - مجری خط ۳ مترو تهران و حومه از ادامه روند رفع نواقص این خط در جهت دسترسی آسان‌تر شهروندان خبر داد. و گفت: سعی داریم نقص‌های موجود را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایرنا از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، آزاد اکبری روز شنبه در خصوص برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص این خط افزود: امسال هم مثل ۲ سال گذشته، اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق‌های خوبی در جهت رفع نواقص رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم، تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط سه متروی تهران در ادامه گفت: در ۲ سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط برطرف شده و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تامین شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

خط سه متروی تهران به طول ۳۳.۷ کیلومتر با ۲۵ ایستگاه از ایستگاه قائم در شهرک قائم تا ایستگاه آزادگان در بزرگراه سعیدی امتداد دارد این خط از سمت شهرک قائم شمال شرق تهران در راستای بزرگراه ارتش به سمت جنوب غربی رفته و به میدان نوبنیاد می‌رسد سپس با عبور از بزرگراه صیاد شیرازی تا گلبرگ رفته و به سمت خیابان شهید بهشتی مسیر خود را ادامه می‌دهد تا به خیابان ولیعصر برسد و به سمت جنوب تا راه آهن رفته و مسیر خود را ادامه داده و تا قلعه مرغی سپس در نزدیکی بزرگراه آزادگان به ایستگاه آزادگان می‌رسد.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و در مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌ شده ۲۷۹ کیلومتر و با ۱۵۹ ایستگاه فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha