مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین بررسی شد

قصرشیرین - ایرنا - مسائل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین عصر امروز شنبه در نشستی با حضور معاونان بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی  استان کرمانشاه، فرماندار و مسئولان این شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مشکلاتی همچون کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع)، جلوگیری از جابجایی نامتعارف نیروها، تعمیر و مرمت بیمارستان، خرید تجهیزات و اختصاص آمبولانس، ایجاد پایگاه اورژانس در مرز پرویزخان، تعمیر پایگاه بهداشتی مرز سومار، اختصاص نیرو برای پایگاه بهداشتی مرز خسروی و رفع مشکل دارو بررسی شد.
دغدغه های مسوولان شهرستان قصرشیرین در رابطه با بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) با هدف ارایه خدمات درمانی بهتر به مردم شهرستان و تکریم بیماران مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم بررسی و تصمیم گیری شد.
شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی مصوب است که اکنون ۳۲ تخت فعال دارد. این مرکز درمانی سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر بوده که با کمبود تجهیزات پزشکی و پزشک مواجه است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.
این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.
مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین بررسی شد
فرماندار قصرشیرین در این جلسه با اشاره به موقعیت حساس، راهبردی و مهم این شهرستان به عنوان تنها شهرستان کشور با ۲ مرز رسمی فعال با ۲ تفکر سیاسی که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و بخش عربی حوزه حکومت مرکزی عراق است، گفت: این ویژگی ها نیازمند نگاه و توجه خاص به این منطقه در حوزه بهداشت و درمان است.
محمد نجفی افزود: حجم بالای بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون ترانزیت، صادرات و سوخت در مرز رسمی پرویزخان به صورت شبانه روزی و همچنین تردد یک میلیون نفری زوار در اربعین سال گذشته از مرز خسروی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی ترین محل عبور زائران عتبات عالیات و افزایش تعداد زوار در اربعین امسال نیارمند آن است که متناسب با موقعیت منطقه پزشک متخصص و تجهیزات بهداشتی و درمانی اختصاص یابد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز مهم ترین مشکلات را بهسازی مرکز درمانی بخش سومار و نبود پایگاه اورژانس و آمبولانس در این بخش مرزی و نبود پایگاه فعال اورژانس در مرز پرویزخان با توجه به حجم بالای فعالیت های اقتصادی دانست.

دکتر مصطفی اکبریان افزود: تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت قصرشیرین، اتصال بیمارستان و مرکز بهداشت قصرشیرین به فیبر نوری، کمبود نیروی سرایدار نگهبان، نبود نیروی پزشک متخصص زنان و بیهوشی، کمبود پزشک عمومی، تعمیر و بهسازی بیمارستان، تجهیز آمبولانس اعزام بیمار از دیگر مسائل و نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برای رفع این موارد کمک کند.

مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین بررسی شد

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت شهرستان قصرشیرین گفت: با توجه به همایش بزرگ اربعین و تردد زائران از مرز خسروی نیاز شهرستان به تقویت کادر درمان بیشتر از سایر نقاط استان است.
دکتر افشین باقرزاده در رابطه با پزشکان متخصص افزود: در زمینه کمبود پزشک متخصص بیهوشی در کرمانشاه و کشور مشکل داریم ولی تلاش می کنیم در فصل توزیع نیرو قصرشیرین را ویژه ببینیم.
معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه برای تامین نیروهای تخصصی بخصوص جراح عمومی و بیهوشی با توجه شرایط ویژه شهرستان، اختصاص یکدستگاه آمبولانس، اختصاص یکدستگاه خودرو kmc، تامین اعتبار پروژه فیبر نوری واحدهای تحت پوشش با اعتبار بیش از ۲میلیارد ریال قول مساعد داد.
صادق کریمی همچنین در زمینه پرداخت ماندگاری پزشکان و کارانه پرسنل بیمارستان، تامین اعتبار یکدستگاه الایزا جهت مرکز بهداشت با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال، برآورد و تامین هزینه تعمیرات و بهسازی کامل مرکز سومار تامین نیروی انسانی، تامین اعتبار تعمیرات و بهسازی بیمارستان و ساختمان شبکه بهداشت، پرداخت بخشی از معوقات پرسنل و رفع کمبودهای دارویی بیمارستان قول مساعد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha