۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85459162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار یک مقام چینی با احزاب مخالف استقلال تایوان

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85459162
دیدار یک مقام چینی با احزاب مخالف استقلال تایوان

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه حزب کمونیست چین، با نمایندگان مخالف استقلال در مجلس تایوان، دیدار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های تایوانی، وانگ هونینگ، که در رتبه چهارم مقامات بالای حزب کمونیست چین قرار دارد، دیروز (شنبه) با یک گروه ۱۷ نفره از نمایندگان مخالف حزب حاکم در مجلس تایوان، در پکن دیدار و مخالفت خود را با فعالیت های جدایی طلبانه طرفداران استقلال این جزیره خودمختار اعلام کرد.

وانگ، که ریاست عالی ترین نهاد مشاوره سیاسی چین را بر عهده دارد، در جریان گفتگوهای خود با هیأت حزب ملی‌گرای تایوان ادامه تبادلات در سراسر تنگه تایوان را خواستار شد. ملاقات آنها پیش از مراسم تحلیف رئیس منتخب تایوان در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) صورت گرفته و این در حالیست که پکن رئیس جمهور جدید تایوان را جدایی طلب می داند.

حزبی مخالف استقلال تایوان که به نام کومین‌تانگ (KMT) نیز شناخته می شود، طرفدار گفت‌وگو با سرزمین اصلی چین است. در اوایل آوریل، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین با ما یینگ جئو، رهبر سابق تایوان از احزاب مخالف استقلال تایوان، در پکن دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، وانگ به گروه قانونگذاران گفت: ما همه چینی و یک خانواده هستیم.

فو کون چی، نماینده قدیمی حزب کومین‌تانگ در مجلس تایوان که ریاست هیأت را بر عهده داشت، در این نشست گفت: صنایع مختلف تایوان از هموطنان سرزمین اصلی چین برای بازدید از جزیره برای درک عمیق تر آن استقبال می کنند.

نمایندگان احزاب مخالف استقلال تایوان تا روز یکشنبه برای دیداری سه روزه در چین بسر می‌بردند.

روابط بین تنگه ای تحت حاکمیت حزب ترقی خواه دموکراتیک در تایوان از سال ۲۰۱۶ بدتر شده است و پکن از مذاکرات با دولت استقلال طلب تایوان اجتناب کرده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند. دو طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha