سهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از سفر رییس‌جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال است

شهرکرد – ایرنا- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این دانشگاه از محل سفر استانی رییس‌جمهور به این استان برای احداث سه مرکز جدید استان ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، محمد مومنی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به کمبود اعتبار دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: با وجود تقویت اعتبارات این دانشگاه طی سه گذشته اما هنوز هم سرانه اعتبارات این دانشگاه یک سوم دیگر دانشگاه‌های کشور است در حالی که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز به امکانات کارگاهی دارند.

سهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از سفر رییس‌جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال است

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دانشگاه در خط نخست تربیت نیروی مهارتی قرار دارد، گفت: خوراک ورودی آموزشکده‌ها بیشتر از طریق دانش‌آموزان هنرستانی فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش و به تازگی از طریق کنکور سراسری است.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت‌ صنعت و آموزش اظهار داشت: تعامل صنعت و دانشگاه زمینه‌ساز توسعه بازار کار برای دانشجویان، ایجاد اشتغال مولد و ارتقای اکوسیستم نوآوری در استان شود.

مومنی اضافه کرد: در شرایط کنونی که دشمن به شکل‌های مختلف کشور را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، تربیت نیروهای مهارتی از جمله الزاماتی است که باید برای رهایی از تحریم‌ها از آن‌ها بهره برد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت حضور صنعت در کنار دانشگاه برای رفع معضل بیکاری در جامعه یادآور شد: تقویت مهارت‌های عملی و تبدیل مهارت‌های علمی به عملی قشر جوان نقش موثری در اشتغال‌آفرینی و رفع معضل بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد بورسیه صنعتی از مهمترین راهکارها برای تقویت حضور صنعت در کنار دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود که این ضرورت به خوبی در این دوره احصا و مورد توجه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری شمار دانشجویان این دانشگاه در استان را سه هزار و۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان در ۶ دانشکده فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

مومنی اضافه کرد: ۶۰ درصد جذب دانشجو از افراد بومی و ۴۰ درصد غیربومی است که در ۳۸ رشته محل (۱۹ رشته محل در مقطع کاردانی و ۱۹ رشته محل در مقطع کارشناسی) مشغول به تحصیل هستنند.

وی تعداد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری را ۵۰ باب ذکر کرد و افزود: بیش از۴۰ درصد از واحدهای دانشگاهی عملی و ۶۰ درصد تئوری است که این درصد در رشته‌های مختلف متفاوت است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری پیگیری‌ برای ایجاد صنایع خلاق، ایجاد شهر مشاغل با همکاری شهرداری با هدف آشنایی کودکان با مشاغل مختلف، برپایی هفتمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دومین نمایشگاه کار را از هدف‌های این دانشگاه عنوان کرد.

مومنی افزود: هر سال برای رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمایش انجام می‌شود که در صورت نبود ردیف شغل در کنار رشته محل‌ها آن رشته حذف می‌شود و براین اساس تعریف رشته جدید نیازمند پیوست مشاغل است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و مراکز علمی دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیش از سه هزار ۳۰۰ دانشجو در ۴۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تربیت نیروهای مورد نیاز در صنایع می‌پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha