استاندار کرمانشاه: معلم باید جلوتر از زمان خودش حرکت کند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: جایگاه معلم به شرطی محفوظ می‌ماند که در کسب دانش و مهارت پیشرو باشد و جلوتر از زمان خودش حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز سه‌شنبه در مراسم زنگ سپاس به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در هنرستان صنایع شیمایی کرمانشاه بیان کرد: جایگاه معلم دستورالعملی نیست بلکه خود او باید با پیشرو بودن در کسب دانش و مهارت این جایگاه را کسب کند.

وی افزود: روزی که دانش آموز احساس کند از معلم خودش جلوتر است آن روز برای معلم غم انگیز خواهد بود چرا که دانش آموز همواره باید بتواند از معلم یاد بگیرد.

صحرایی در ادامه شهید مرتضی مطهری را نمونه معلمانی دانست که از زمان خودش جلوتر بود و همین موضوع نیز راز ماندگاری او شد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر مرجعیت کلاس درس به جای کلاس های عجیب و غریب کنکور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه این مرجعیت دوباره دارد بر می گردد و عدالت آموزشی خودش را نشان می دهد به گونه ای که ترکیب معلم دغدغه مند و دانش آموز هوشمند منجر به شکوفایی می شود.

استاندار کرمانشاه: معلم باید جلوتر از زمان خودش حرکت کند

وی ادامه داد: وظیفه دولت بهینه کردن شرایط سخت افزاری آموزش است اما این معلم است که بنای کیفیت را در مدرسه و آموزش می گذارد.

استاندار کرمانشاه از تحویل ۸۳ فضای آموزشی در سال ۱۴۰۲ و نیز اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به اضافه کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین در این سال را به عنوان نمونه توجه ها به آموزش و پرورش استان نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه های آمریکا گفت: سالها از دانشگاه های آمریکا قبله ساخته بودند اما امروز با مشاهده برخورد وحشیانه با دانشجویان و اساتید معترض می بینیم که شعار آزادی بیان آنها دروغین بود این در حالی است آنها همواره ما را به نداشتن آزادی بیان متهم می کردند و حتی در گذشته همین آمریکایی ها از ما حق توحش می گرفتند.

صحرایی همچنین با اشاره به کشتار ۲۰ هزار کودک در غزه پرسید این آزادی بیان کجاست؟

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به پاسخ ایران به اسرائیل داشت و گفت: این نمایش شکوهمند نشان دهنده شعار خواستن توانستن بود و اینکه ترازوی تمدن در جهان در حال جا به جا شدن است.

وی ساخت طاق بستان، بیستون و تخت جمشید را نتیجه زحمت امپراطوری بزرگ ایرانی در گذشته دانست و گفت: امروز نیز ساخت تمدن بزرگ ایرانی – اسلامی زحمت می خواهد.

صحرایی تصریح کرد: باید دانش آموزان را برای افق های بزرگتر تربیت کنیم و امیدواریم دانش آموزان امروز شاهد آینده روشن تمدن بزرگ ایرانی – اسلامی باشند.

استاندار کرمانشاه: معلم باید جلوتر از زمان خودش حرکت کند

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۰ هزار دانش آموز، حدود چهار هزار مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha