کاریکاتوریست‌های اردبیل فریاد فلسطین سر دادند

اردبیل - ایرنا - نمایشگاه آثار کاریکاتور هنرمندان این رشته هنری با موضوع فلسطین، مظلومیت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل دایر شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع فلسطین، با همت و پیگیری حسین رحمتی هنرمند و نمایشگاه گردان این قبیل مجموعه‌های هنری و فرهنگی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای بازدید عموم برپا شده است.

سعید نوریان افزود: این هنرمند، سابقه و فعالیت چشمگیری در گردآوری آثار کاریکاتوریست‌های داخلی و خارجی با موضوعات اجتماعی مختلف دارد و بیشترین تعداد نمایشگاه‌های هنری را تاکنون با پشتکار و جدیت خود برگزار کرده است.

وی ادامه داد: مظلومیت غزه، بی‌اعتنایی برخی کشورها و حمایت استکبار جهانی از کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی، موضوعی است که افکار عمومی به آن توجه دارد و کاریکاتوریست‌ها نیز به این موضوع واکنش نشان داده و آثاری در این باب خلق کرده‌اند.

او در خصوص حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی و کاریکاتوریست‌ها اظهار کرد: نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فدک را برای نمایش آثار هنرمندان در اختیار این قشر فرهیخته قرار می‌دهیم و استقبال هنرمندان و هنرآفرینان نیز به اندازه‌ای است که تا یک ماه دیگر، زمان استفاده از نگارخانه برای برپایی نمایشگاه ذخیره شده است.

کاریکاتوریست‌های اردبیل فریاد فلسطین سر دادند
"حسین رحمتی" هنرمند و نمایشگاه گردان

نوریان گفت: برخورداری هنرمندان از مزایا و خدمات صندوق اعتباری هنر از دیگر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از جامعه هدف است و علاوه بر اینها امسال تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار لازم، امکان خرید برخی از آثار فاخر هنرمندان هنرهای تجسمی را داشته باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: با خرید برخی آثار ممتاز هنرمندان، هم مجموعه‌ای نفیس از خلاقیت‌های این عزیزان را در اداره کل و مقابل چشمان میهمانان و اربابان رجوع قرار داده و هم با خرید آثار به نحوی از صاحبان آنها حمایت مالی خواهیم کرد.

حسین رحمتی نمایشگاه گردان (کیوریتور) و گردآورنده آثار کاریکاتور فلسطین در نگارخانه فدک اردبیل نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: حدود ۱۲۰ اثر از هنرمندان کاریکاتور در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: پیش از این، نمایشگاهی با موضوع ترافیک را با آثار کاریکاتوریست‌های مختلف در اردبیل برگزار کردم که مورد توجه شهرداری، شهروندان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

کاریکاتوریست‌های اردبیل فریاد فلسطین سر دادند
نمایشگاه کاریکاتور فلسطین در اردبیل

او برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع غزه و فلسطین در افغانستان را برنامه بعدی خود عنوان کرد و ادامه داد: پیگیری و اخذ استعلام‌ها و مجوزهای اداری برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها، کاری دشوار و حوصله‌بر است.

این هنرمند نمایشگاه گردان از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل خواست، با تسهیل فرایند صدور استعلام‌ها و مجوزهای برپایی مجموعه‌های نمایشگاهی و همچنین با تامین تسهیلات بانکی از هنرمندان خلاق حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهم‌ترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضایی می‌دانند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و هنرمندان متعددی در قالب انجمن‌ها و گروه‌های هنری در مرکز و شهرستان‌های این استان، زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha