۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85464277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه ۳۸۵ هنرمند صنایع‌دستی در کردستان برقرار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85464277
بیمه ۳۸۵ هنرمند صنایع‌دستی در کردستان برقرار شد

سنندج- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بیمه ۳۸۵ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی استان در راستای حمایت از این قشر در استان برقرار شد.

سعید نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

وی افزود: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران و با پیگیری‌های انجام شده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه تعدادی از واجدان شرایط انجام دهد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اعلام کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌ دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف وارغوان‌بافی فعالیت دارند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha