۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85464927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید هیات‌های خارجی کشورهای مختلف از ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر

بوشهر-ایرنا-معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هیات‌های تجاری کشورهای مختلف از جمله چین، مالزی، ترکیه، عراق، عمان و ارمنستان از ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بازدید کردند.

ابوالقاسم محمدزاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بازدیدهای انجام شده ظرفیت‌های اقتصادی، انرژی، خرما، آبزیان، گردشگری، صنایع دریایی، ظرفیت‌های کانی‌های فلزی و غیرفلزی استان بخوبی برای هیات‌های خارجی تشریح شد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه با تمرکز بر بازارهای هدف‌ صادرات استان بوشهر تلاش شد تا علاوه بر ایجاد تفاهمنامه‌های جدید در بازارهای کنونی، صادرات استان به سایر کشورها نیز توسعه پیدا کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هدف گذاری کرده تا صادرات غیرنفتی کشور سالانه ۲۳ درصد افزایش یابد که به تناسب این چشم انداز در استان بوشهر نیز تلاش شده این مهم با استفاده موثر از ظرفیت کشورهای خارجی محقق شود.

محمدزاده اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه بندری، گمرکی و بازرگانی ظرفیت بسیار خوبی دارد که فعالان اقتصادی در داخل و خارج می‌توانند روی این ظرفیت‌های برای واردات، صادرات و لجستیک دریایی حساب ویژه‌ای باز کنند.

وی گفت: استان بوشهر با موقعیت ساحلی زیرساخت‌های مناسبی در حوزه اقتصاد دریا دارد که در این زمینه از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای استفاده از ظرفیت‌های استان به صورت ویژه دعوت می‌کنیم.

محمدزاده یادآور شد: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران بسته‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر در قالب زنجیره راهبردی ارزش و همکاری وزارت صمت، وزارت کشور و همچنین سازمان‌های توسعه تجارت و شیلات به طرف‌های داخلی و خارجی ارائه شد.

محمدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: وزات صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاه های بین‌المللی برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، معرفی توانمندی‌ها حوزه تولید، محصولات صاداتی ایران و خدمات فنی و مهندسی در تمام حوزه‌ها نمایشگاه‌هایی تخصصی در ایران و خارج برگزار می‌کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: امسال با ابتکار بکارگیری شده بهره‎‌گیری از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی بویژه سفارت‌های ایران در سایر کشور و کارداران اقتصادی نمایشگاه‌های تخصصی داخل و خارج کشور به شکل تجمیعی در قالب نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بسیار متفاوت برگزار شد.

محمدزاده اضافه کرد: در این نمایشگاه سه هزار فعال اقتصادی بازرگانی از سایر کشورها، مدیران دولتی حوزه تجاری و سایر کشورها حضور پیدا کردند.

وی افزود: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران که به وسعت ۵۰ هزار مترمربع برپا شده بود ۸۰ کشور دنیا،۷۰ هیات تجاری و ۸۰۰ بنگاه اقتصادی از ۳۱ استان کشور حضور یافتند.

محمدزاده ادامه داد: بنگاه‌‎های شرکت کننده در این نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صاراتی با رویکرد محصولات های تک و فناورانه در گروه کالایی انواع موادغذایی، پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع دستی، کانی‌های فلزی و غیرفلزی، صنایع دارویی، کانی‌های فلزی و غیرفلزی در همه گروا کالایی صنایع دستی فرش نواد عذایی به معرض دید عموم بازدیدکنندگان داخلی و خارجی گذاشتند.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه ۱۰۰ میز تجاری تدارک دیده شده که استان بوشهر نیز حضوری موفق در این میزها داشته است.

محمدزاده اظهار کرد: برآورد شده در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران در مجموع ۲ تا ۵ میلیارد دلار تفاهمنامه به امضا رسیده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha