۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85464355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای مهم نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ برای توسعه صادرات غیرنفتی بوشهر 

بوشهر-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۵ واحد صادرکننده استان بوشهر با حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ موفق به فراهم سازی شرایط برای توسعه صادرات غیرنفتی استان شدند.

مهدی صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه یاد شده با هدف ارائه ظرفیت‌های صادراتی کشور برپا شد که از استان بوشهر نیز ۱۵ واحد شاخص در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، آبزیان، خرما و صنایع عمومی ظرفیت‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشتند.

وی بیان کرد: واحدهای شرکت کننده در کنار معرفی فرصت‌های استان در نشست‌های چهره به چهره نشست‌هایی با هیات های خارجی محصولات صادراتی استان بوشهر را معرفی کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در این نمایشگاه فعالان اقتصادی استان توانستند بازارهای بیشتری در منطقه و جهان شناسایی کنند.

صفوی ادامه داد: با بازدیدهای انجام شده و حضور بازدیدکنندگان خارجی تفاهم نامه‌های خوبی انجام شده و منجر به عقد چندین قرارداد فروش شد که بدون تردید این قراردادها منجر به توسعه صادرات غیرنفتی استان خواهد شد.

وی افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم برنامه ریزی خوبی از سازمان توسعه تجارت برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران انجام و فضای مناسبی برای صادرکنندگان فراهم کرده است.

صفوی یادآور شد: بخش استان بوشهر نیز موفق شد در کنار حضور پررنگ در نمایشگاه یاد شده، زنجیره‎‌های ارزش محصولات راهبردی آبزیان، خرما، صنایع پایین دست پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خرما، خرما ابزیان مصالح ساختمان در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: بازدید بخش خصوصی کشور و همچنین هیات‌های تجاری کشورهای خارجی از ظرفیت های تولیدی و خدماتی استان بوشهر بسترساز افقی روشن فراروی حوزه اقتصادی استان بوشهر است که باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
استان بوشهر در دو بخش غرفه زنجیزه ارزش راهبردی و حضور تشکل ها و فعالین بخش خصوصی در حوزه ههای مختلف اقتصادی از جمله شرکت های پتروشیمی شرکت های صنایع پایین دست پتروشیمی خرما آبزیان زنجیره صادرات خدمات در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران شرکت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha