۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85470058
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای گیلان تجلیل شدند

رشت - ایرنا - بیش از ۱۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) در همایشی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در دهکده ساحلی بندرانزلی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۹ نفر از معلمان گیلان امسال نمونه استانی شدند و «مرتضی بصیری» معلم دوره متوسطه دوم از استان نیز نمونه کشوری شد که در همایشی در تهران تجلیل شد.

استاندار گیلان روز چهارشنبه در این همایش با تاکید بر اهمیت شغل معلمان گفت: نقش معلم در تعلیم و تربیت محوری است از اینرو باید قدردان آنها باشیم.

اسدالله عباسی اظهار کرد: معلم، مدرسه، خانواده و جامعه از عناصر تاثیرگذار بر تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور هستند اما معلم محور اصلی بوده از اینرو احترام و جایگاه ویژه ای هم در فرهنگ ما دارد.

وی با بیان اینکه پدر، مادر و معلمان بر همه ما حق دارند، عنوان کرد: عشق و امید در مدرسه با حضور معلم معنا می‌یابد؛ معلمانی که برای تعلیم و تربیت فرزندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان خطاب به معلمان عنوان کرد: افتخار کنید که معلم هستید؛ خداوند، پیامبر عظیم‌ شان اسلام را معلم قرار داد که این خود نشان از جایگاه والای این قشر دارد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش‌آموزان اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از اعتقادات، باورهای ارزشی و دینی است که باید به نسل کودک و نوجوان منتقل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود:هر مدرسه؛ یک پایگاه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی است که باید به صورت جدی به تربیت اجتماعی و فرآیند رشد دانش‌آموزان اهتمام کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه معلمان به سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش و اجرای درست و کامل آن اظهار کرد: این سند در دهه ۹۰ به درستی اجرا نشد و ما اکنون میراث‌دار عقب‌ماندگی ها در این حوزه هستیم که باید جبران شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد و اشکالات آن باید رفع شود، اظهار کرد: معلمان با نگاه کارشناسی می‌توانند اشکالات را بیان کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha