جاده‌های ناهموار دهستان عثمانوند کرمانشاه + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - جاده‌ ۵۵ روستای دهستان عثمانوند بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه وضعیت نامناسبی دارد به نحوی که با کمترین بارش باران امکان تردد برای مردم دشوار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا و براساس بازدید میدانی از جاده‌های روستایی دهستان عثمانوند، وضعیت این جاده ها به گونه ای است که در برخی از مسیرها فقط امکان تردد با تراکتور وجود دارد و ماشین های سواری به سختی امکان تردد دارند به نحوی که یک از جوانان اهل همین منطقه معتقد است که وضعیت جاده های روستایی باعث شده هفته ای دو الی سه روز معلم به این روستاها مراجعه کند چرا که عبور و مرور در این مسیر سخت است.

این جوان با بیان اینکه جاده‌های این روستا باعث شده، وضعیت آموزشی دانش‌آموزان، کشاورزی و دامپروری مردم هم تحت تاثیر قرار بگیرد، ضمن گلایه از وعده مسئولان و نمایندگان مجلس برای آسفالت این مسیر گفت: کاندیداهای مجلس معمولا برای اخذ رای بارها وعده آسفالت این مسیر را داده اند اما هرگز عملی نشد و این در حالی است که تاکنون چندین بار اعتبار آسفالت این مسیر تصویب شده اما کاری انجام نشده است.

یک فرد میانسال هم که برای شرکت در یک مراسم ختم به این منطقه آمده بود می گوید که عثمانوند از محروم ترین روستاهای کرمانشاه و حتی کشور است چرا که مسئولان کمترین توجهی به جاده های این روستاها ندارند در حالیکه برخی از روستاهای دیگر از شرایط و امکانات بسیار بهتری برخوردارند.

وی ادامه داد: همین مسیری که شما در حال تهیه گزارش هستید حدود ۱۰ کیلومتر است که در طول سال و بعد از بارش باران و یا برف امکان رفت و آمد به سختی میسر است و در بسیاری از اوقات مینی بوس و یا ماشین های سواری در چاله های آن گیر می افتند که برای چندین خانواده مشکل ساز می شود.

دهستان عثمانوند به مرکزیت «بوژان» که وضعیت نامناسب جاده های روستایی آن به تصویر کشیده شده است، ۴۶ روستا و حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد و این تصاویر بیش از ۱۵ کیلومتر جاده روستایی آسفالت نشده در این دهستان که محل تردد مردم ۲۰ روستا از جمله گلیل، سیرکانه، سلاطین، گدر، خربنان، مولی، سیدل پایین، گل جیران، انارک، انارک علیا، انارک سفلی، دره دوزخ، زیرچیا، دیون، پشت کبود، بیجک تپه، زردشیخ حسن، بایوند، پلکانه و میدان است را نشان می دهد.

روستاهای دیگری همچون پشتاله، پشت کبود جهانگیروند، توامن شینه، جوجار، چشمه شاهرخ مسگره، سراب سرین، شینه، کلک بایه، گیه در، سرخدره، گرگاوان، مسگره بالا، نامدار، وینه، سیدعباس، اشباخ، انجاب بوژان، پشت تنگ، شاه میرزا، جهانگیروند، چشمه سرخ، زینلان سفلی، زینلان علیا، سرجوب قلعه مسگره، قادرمرز، کل کوشک، مزرعه بزه رشیان گل زرد، مستعلی سفلی، مستعلی علیا، مسگره، وزم خشکررود، هزارخانی و پاقلعه خشکرود در دهستان عثمانوند کرمانشاه قرار دارند.

جاده‌های ناهموار دهستان عثمانوند کرمانشاه + فیلم

شهرستان کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت دارای پنج بخش مرکزی، سرفیروزآباد، کوزران، ماهیدشت و بیلوار است که در بخش سرفیروزآباد با ۲ هزار کیلومتر وسعت، ۲۲۴ روستا با ۳۰ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار خانوار، دهستان عثمانوند ۵۵ روستا، سرفیروزآباد ۱۱۵ روستا و جلالوند هم ۵۴ روستا دارد.

بخشدار سرفیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کمبود اعتبار را دلیل اصلی آسفالت نشدن راه های روستای بخش سرفیروزآباد عنوان کرد و گفت: آسفالت کردن هر کیلومتر راه روستایی به حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما روستاهایی که به جاده ایمن نیاز دارند، مشخص شده و برنامه ریزی برای اختصاص بودجه و آسفالت آنها هم انجام شده است.

احمد بهشتی با بیان اینکه بخش سرفیروزآباد در مجموع ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی روستایی آسفالت شده و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی شنی دارد، افزود: سال گذشته راه اصلی ۱۰ روستا به طول ۳۰ کیلومتر روکش و هشت کیلومتر راه روستایی آسفالت شد اما روکش و آسفالت بسیاری از راه های روستایی نیازمند تامین اعتبار است.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه هم در نشست قرارگاه راه روستایی استان از توافق با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۷۱ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته قرار است با استفاده از ظرفیت این مجموعه جهادی، ۷۱ کیلومتر راه روستایی جدید در استان کرمانشاه احداث و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای دستیابی به اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت راه های روستایی استان و شهرستان کرمانشاه بی نتیجه ماند و علی رغم تماس های مکرر (از تاریخ ۱۹ اردیبهشت) با فرمانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و درخواست گزارش راه های روستایی شهرستان کرمانشاه اما تا زمان انتشار این گزارش، اطلاعاتی در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار نگرفته است و این رسانه آمادگی دارد گزارش سازمان های مربوطه را در این خصوص به اطلاع افکار عمومی برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha