۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85472095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: معرفی الگوی تعالی به دختران نقشه راه سعادت جامعه است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه یکی از راههای تکریم دختران در مکتب اسلام معرفی الگوی تعالی به آنان است، گفت: مادران و پدران باید در دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) زندگی موفق ایشان را به عنوان نقشه راه سعادت و الگوی همه دختران و زنان جامعه به آنان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، دهه کرامت را فرصت طلایی برای نشر معارف و اندیشه های اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: اول ذیقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) روز دختران و آغاز هفته کرامت است و باید از این ایام برای ترویج فرهنگ رضوی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) فرصت مناسبی برای بررسی جایگاه والای زن در اسلام به شمار می رود و باید زندگی این بانوی کرامت و مهرورزی به عنوان بانویی نمونه و الگو مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و زندگی موفق ایشان به عنوان الگوی همه دختران و زنان جامعه ما قرار گیرد.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه باید تلاش بسیاری برای شناختن ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار اسلام انجام دهیم تا معرفت زیادی درباره حضرت معصومه(س) داشته باشیم، گفت: این بانوی بزرگوار به قدری عصمت در گناه داشتند که لقب معصومه را حضرت رضا(ع) برای ایشان برگزیدند.

حجت‌الاسلام حاجبی با طرح این سوال که چرا باید برای دختران الگوی تعالی معرفی شود، توضیح داد: برای اینکه انقلاب اسلامی برای بانوان و دختران خود فرصت های زیادی را در عرصه های مختلف ایجاد کرده است که این دختران آرمانی برای زندگی در جامعه نیاز به شناخت الگوها و شاخص های بی بدیل و بی نظیری از جمله حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س)، حضرت فاطمه معصومه(س) به علاوه تمامی زنان فداکاری که در جمهوری اسلامی پرورش یافته اند، دارند.

وی گفت: برای حیات طیبه دختران جامعه و دور بودن از سطحی نگری و طرد الگوهای رقیب تربیتی نیازمند معرفی الگوی تربیتی جامع و اختصاصی برای دختران هستیم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) در این دیدار فرمودند حج امسال باید در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع) و فراتر از هر سال، حج برائت از دشمنان جنایتکار مسلمانان و حامیان آن به ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی باشد.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت ۱۴۰۳ از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با یک ذی القعده ۱۴۴۵ و دهم می ۲۰۲۴ شروع می شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۲۰ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha