هلال‌احمر خراسان رضوی به ۳۵ خانوار عشایری سیل‌زده امدادرسانی کرد

مشهد-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۳۵ خانوار عشایری متاثر از سیلاب و مسدود شدن راه دسترسی توسط نیروهای هلال‌احمر استان امدادرسانی شدند.

علی صبوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانوارهای عشایری در ارتفاعات حوالی بخش رضویه در مشهد به دلیل تخریب ناشی از سیلاب و بارندگی، راه دسترسی به تهیه مواد غذایی را به طور موقت از دست داده‌اند و در ۲ روز گذشته نیروهای هلال احمر و بخشداری اقدام به انتقال اقلام غذایی به این خانواده ها کرده‌اند.

وی بیان کرد: این عشایر در منطقه ویژه عشایری ساکن هستند و صرفا راه دسترسی را برای مدت ۴۸ ساعت از دست دادند که امیدواریم امروز با تلاش انجام شده این مسیر باز شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنان برای خدمت رسانی به این عزیزان اقدامات لازم در حال انجام است و تا زمان نیاز ارسال مواد غذایی ادامه خواهد داشت.

هم اکنون هشت هزارو ۲۰۰ خانوار عشایری با حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت در استان زیر پوشش خدمات جمعیت هلال احمر این اداره کل هستند.

خراسان رضوی نیز دارای ۳۵ طایفه عشایری با هشت هزار و ۲۰۰ خانوار شامل ۳۳ هزار و ۴۵۶ نفر است که در ۱۶ شهرستان و ۳۶۴ محله عشایری پراکنده اند و ۲۴ درصد مراتع استان را در اختیار دارند و در ۶۰ درصد مراتع استان قلمرو ترددی دارند.

مشهد، کلات، سرخس، چناران، قوچان درگز، نیشابور، سبزوار، خوشاب، خواف، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ، فیروزه و داورزن از شهرستان‌های دارای عشایر در خراسان رضوی است.

عشایر خراسان رضوی ۹۳۵ هزار واحد دامی در اختیار دارند و بر این اساس ۱۲ درصد جمعیت دام استان به این جامعه تعلق دارد و آنان با تولید حدود ۱۵ درصد گوشت قرمز استان (۱۳ هزار و ۷۰۰ تن)، ۲۶ هزار تن انواع فرآورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم و کرک و همچنین با تولید ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع صنایع دستی، نقش بسزایی در اقتصاد این خطه ایفا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha