ارائه سبد تامین مالی ساخت راه آهن سریع السیر تهران– مشهد به دولت 

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران– مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تامین مالی ممکن نسبت به تهیه سبد متنوع تامین مالی راه آهن تهران– مشهد اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران – مشهد با حضور "امیرمحمود غفاری" معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، "سید میعاد صالحی" مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار شد.

جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال

غفاری با بیان اینکه محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال از توجیه لازم برخوردار است.

وی با اشاره به مطالعات و اقدامات انجام شده در بیش از یک سال گذشته، بیان‌داشت: در ماه جاری برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد تدوین می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه، گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تامین مالی متنوع آن طراحی و به زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

وی، بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال تکنولوژی و مستندسازی لازم تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره برداری کامل هر یک از فازها را از الزامات اجرایی این پروژه دانست.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند برای طراحی و نظارت

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد از مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تامین مالی ممکن از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تامین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و غیره نسبت به تهیه سبد متنوع تامین مالی راه آهن تهران – مشهد اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha