عضو شورای شهر: ساخت پارکینگ مکانیزه در پایتخت اولویت مدیریت شهری باشد

تهران بزرگ - ایرنا - رببس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از توسعه پارکینگ‌ در کلانشهر خبر داد و گفت: برای تامین کمبود فضای پارک خودرو در پایتخت به مدیریت شهری پیشنهاد دادیم تا ساخت و ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه را جایگزین اماکن طبقاتی بتنی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی آقامیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیشنهاد در جلسه تخصصی که اخیرا با مسوولان حوزه فنی عمرانی شهرداری داشتیم، داده شد و از مدیریت شهری درخواست کردیم تا در این خصوص با بودجه در اختیار اقدامات لازم را انجام دهند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زمین مناسب برای تامین و ساخت پارکینگ‌های طبقاتی مورد نیاز در تهران کم داریم، ادامه داد: پارکینگ مکانیزه نیاز به تملک زمین با مساحت زیاد ندارد ضمن آنکه ایجاد بستر آنها در مدت سه تا چهار ماه قابل انجام است.

حجت‌الاسلام آقامیری تاکید کرد: ساخت و ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه در مناطق مختلف تهران بر حسب نیازسنجی صورت خواهد گرفت.

عضو شورای شهر: ساخت پارکینگ مکانیزه در پایتخت اولویت مدیریت شهری باشد

رییس کمیته عمران شورای شهر توضیح داد که پارکینگ‌های مکانیزه هزینه کمتری نیز نسبت به اماکن مشابه بتنی دارند ضمن اینکه از قابلیت جابجایی راحت تری نیز برخوردار هستند.

وی یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده پارکینگ‌های مکانیزه هم از لحاظ ظرفیت پذیری و هم شکل و شمایل از کاربرد خوبی برخوردارند یعنی با تعداد ظرفیت که نیاز مناطق باشد قابلیت اجرا دارند و کمبود فضای پارک خودرو در ابن مناطق را برطرف خواهند کرد.

حجت‌الاسلام آقامیری درباره افتتاح پارکینگ طبقاتی مینایی هم گفت: هم اینک کار فنی، عمرانی و اجرایی ابن واحد به اتمام رسیده و اواخر ماه آینده افتتاح می‌شود.

این عضو شورای شهر درباره علت تاخیر بهره‌برداری از این پارکینگ و نیمه کاره رها شدن آن برای مدت طولانی نیز افزود: به لحاظ آنکه طراحی این پارکینگ مربوط به گذشته بود و باید تغییر می‌کرد، نیازمند مقاوم سازی بود که همین باعث کار تعویق در بهره‌برداری از آن شد اما در بازدیدی که از این پارکینگ داشتیم هم اینک مشکلات سازه و ایمنی برطرف شده و آماده افتتاح است.

عضو شورای شهر: ساخت پارکینگ مکانیزه در پایتخت اولویت مدیریت شهری باشد

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تهران دارای پنچ پارکینگ طبقاتی فعال و چندین پارکینگ مکانیزه در نقاط مختلف است.

اولین پارکینگ طبقاتی مکانیزه در ایران با بهره گیری از آسانسورهای خودرو در جهت جابجایی در بین طبقات سال ۱۳۷۰ شمسی اجرا شده است

کارشناسان ترافیک معتقدند: پارکینگ مکانیزه یا چرخان؛ راهکاری مناسب برای کمبود جای پارک بویژه در مناطق مسکونی و تجاری با ایجاد حداکثر جا گذاری در حداقل فضا هستند.

عضو شورای شهر: ساخت پارکینگ مکانیزه در پایتخت اولویت مدیریت شهری باشد

به اعتقاد ایشان، قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه به عوامل مختلفی از قبیل تجهیزات مورد استفاده، تعداد طبقات (دو و یا چند طبقه) و همچنین مدل آن (چرخان و یا پازلی) بستگی دارد.

این کارشناسان شهری هدف از بکارگیری پارکینگ مکانیزه را تامین رفاه رانندگان در کنار امنیت خودروها در فرآیند پارک می‌دانند.

پارکینگ‌های مکانیزه دارای تجهیزاتی نظیر چراغ راهنما جهت ورود و خروج به پارکینگ، سنسور عدم حضور شخص در سیستم، سنسور کنترل وزن خودرو، سنسور کنترل ابعاد خودرو، سنسور تشخیص تراز طبقات، حسگر محل دقیق قرارگیری پالت‌ها، شاسی توقف اضطراری جهت مانیتورینگ خودرو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha