۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85475024
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

طرح پایش مزارع پرورش ماهی شهرستان سلسله آغاز شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبر: 85475024
طرح پایش مزارع پرورش ماهی شهرستان سلسله آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مسوول شبکه دامپزشکی سلسله گفت: طرح پایش و مراقبت در ۵۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی این شهرستان به مدت یک هفته آغاز شد.

مهرداد دولتشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و ردیابی بیماری های ویروسی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی به مرحله اجرا درآمده است و در این راستا نمونه برداری های لازم صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در این طرح از بچه ماهی های قزل آلا در وزن های متوسط زیر ۵۰ گرم نمونه برداری و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می شود تا از نظر بیماری های ویروسی هچون (VHS) سپتی سمی خونریزی دهنده، (IPN) نکروز عفونی پانکراس و (IHN) نکروز عفونی بافت های خون ساز مورد آزمایش قرار گیرند.

وی از آبزی پروران خواست ضمن رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، از جابجایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی خودداری کنند و بچه ماهی، تخم چشم زده و غذای ماهیان پرورشی خود را نیز فقط از مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی و شیلات تهیه کنند.

دولتشاه تصریح کرد: مالکان مزارع پرورش ماهی باید هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخرها را در سریع ترین زمان ممکن به دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان سلسله قطب پرورش ماهیان سردآبی است و با تولید سالیانه بیش از پنج هزار تن ماهی رتبه نخست تولید استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha