طرح آموزش بیماری‌های مشترک انسان و دام در سلسله برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سلسله گفت: کلاس های آموزشی شناخت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای ۱۰۰ نفر از شاغلان کشتارگاه ها و میدان دام شهرستان برگزار شد.

مهرداد دولتشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این کلاس ها افزایش سطح آگاهی در خصوص نحوه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هر گونه خسارت احتمالی و آشنایی بیشتر دامداران، چوبداران، کارکنان کشتارگاه، تشریح وظایف سازمان دامپزشکی در زمینه پیشگیری از این بیماری‌ها و بهداشت گوشت بود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک میان انسان و حیوان وجود دارد که شناخت برخی از این بیماری ها برای دامداران و افرادی که در تماس با دام هستند ضروری است که این کلاس‌ها با محوریت بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ،هاری و تب مالت برگزار شد.

دولتشاه تب مالت و تب کریمه کنگو را از بیماری های شایع و خطرناک قابل انتقال از دام به انسان دانست و توصیه کرد دامداران شهرستان دام خود را علیه بیماری تب مالت واکسینه نمایند و از خوردن شیر خام و فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه نیز خودداری نمایند.

وی افزود: همچنین شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

بیش از پنج هزار راس دام سنگین و حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک در سلسله وجود دارد.

طرح آموزش بیماری‌های مشترک انسان و دام در سلسله برگزار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha