۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85327472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید تخم چشم زده ماهی در لرستان ۱۰ میلیون قطعه افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۶۰ میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده است در حالیکه این تعداد سال قبل ۵۰ میلیون قطعه بود.

کیارش بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۵۵ میلیون قطعه تخم چشم زده برای توزیع میان واحدهای پرورش ماهی استان وارد شده است در حالیکه پارسال ۵۴ میلیون قطعه تخم اسپانیایی، آمریکایی وارد شد.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به روند افزایش تولید تخم چشم زده داخلی و افزایش واردات در این زمینه، قطعا روند تولید ماهیان پرواری قزل آلا امسال با سیر صعودی همراه خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: تخم چشم زده در ۲ مزرعه تکثیر و ۳۰ مزرعه حد واسط در لرستان تولید یا وارد می‌شود و به دلیل نیاز داخلی استان صادراتی در این زمینه نداشته ایم.

بیرانوند با بیان اینکه لرستان رتبه نخست تولید تخم چشم زده و تولید بچه ماهی کشور را طی یک دهه اخیر به خود اختصاص داده است عنوان کرد: در صورت حمایت کامل و مستمر از واحدهای داخلی، وابستگی کشور به واردات تخم چشم زده به حداقل خواهد رسید.

به گفته وی هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha