۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85477501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های عشایری دزفول بازگشایی شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 85477501
جاده‌های عشایری دزفول بازگشایی شد

دزفول – ایرنا - رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول گفت: بارش‌های سنگین اخیر موجب خسارت جدی و ریزش سنگ در مسیرهای تردد عشایر در چندین نقطه شد که با اقدام‌های انجام شده این جاده‌ها به طور کامل بازگشایی شد.

محمود فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بارش‌های سنگین و بی سابقه اخیر خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌ها و جاده‌های عشایری این شهرستان وارد کرد به طوری که عبور و مرور عشایر به برخی از مناطق شهرستان به سختی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: عملیات بازگشایی و اصلاح مسیر جاده‌های عشایری شهرستان در راستای خدمات رسانی به جامعه عشایری به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت که این خدمت رسانی از اولین روز پس از بارندگی‌های بی سابقه در اواسط اردیبهشت ماه جاری تا به امروز در حال انجام است.

رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول بیان کرد: عملیات بازگشایی جاده‌ها و اصلاح مسیرها در مناطق آبشار شوی، ایدون، سمیه، مهد اوود، نثار آبله، سرتنگ، اسفندیاری پیروالی، پیرچوک، صوفی احمد، پله پله، نفتاتر، بلوار نظری، ایلخ مرده، کنی گه و سایر مناطق انجام شد.

وی با اشاره به کوهستانی، سخت گذر بودن و همچنین وسعت منطقه افزود: بازگشایی کامل و اصلاح مسیرها و جاده‌های عشایری در دزفول ادامه دارد و یک دستگاه لودر همچنان در حال تردد در این جاده‌ها و بازگشایی نقاط احتمالی باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، اواسط اردیبهشت ماه جاری بارش بی سابقه و سنگین ۱۱۵ میلیمتر باران طی سه ساعت در دزفول به ثبت رسید که این بارندگی باعث آبگرفتگی شدید معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از زیرگذرهای این شهر شد و تردد شهروندان را با مشکل همراه کرد.

با توجه به گستردگی آب گرفتگی‌های معابر و گرفتار شدن تعداد زیادی از خودروها در سطح معابر علاوه بر امکانات دستگاه‌های خدماتی و عملیاتی، نفربرهای تیپ ۲۹۲ زرهی و خودروهای سپاه نیز به کمک شهروندان آمدند.

چهار هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در مناطق مختلف شهرستان دزفول ساکن شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha