۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85477715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج+فیلم

سنندج- ایرنا- همزمان با ایام سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسئولان مجتمع فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این مجتمع فرهنگی و هنری در مساحت عرصه هزار و ۱۰۰ مترمربع و مساحت اعیان هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث شده است.

طبقه زیرزمین به مساحت ۶۵۰ مترمربع شامل سالن نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و سالن پلاتو با گنجایش ۵۵ نفر و طبقه همکف به مساحت ۷۵۰ مترمربع شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر شامل اتاق گریم، سالن لابی و بخش های اداری و مدیریت و لابی است.

شهردار سنندج در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به جایگاه فرهنگی شهر سنندج (از جمله شناخته شدن به عنوان شهر خلاق موسیقی) نیاز به وجود تالار و ساختمانی در تراز این جایگاه فرهنگی در راستای برگزاری رخدادها و مناسبت‌های فرهنگی در شهر به شکل ویژه ضروری بود.

سیدانور رشیدی افزود: کل عرصه پارک شهدای سنندج ۱۱ هزار متر است که تمام توان و تلاش مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای تبدیل کل این فضا به بستری برای بهره‌مندی شهروندان در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه تملک این اراضی از سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ آغاز شد که در طول ۱۵ سال و تا قبل از آغاز به فعالیت دور ششم شورا و شهرداری تنها ۶ هزار و ۸۰۰ متر از این اراضی تملک شده بود، گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول سه سال گذشته سه هزار و ۲۵۰ متر دیگر آن تملک شد.

شهردار سنندج اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ متر این پارک هنوز تملک نشده که در بودجه ۱۴۰۳ به آن توجه کرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تملک کامل این پارک و احیای آن باشیم.

وی یادآور شد: همچنین احداث گذر ورزش، برنامه‌ریزی برای احداث گود زورخانه، ایجاد فضای مفرح و پارک برای این محدوده و کارکرد فرهنگی در این نقطه از بافت تاریخی و مرکز شهر سنندج برنامه ریزی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه ساخت این مجتمع یکی از تعهدات سنندج به یونسکو در قبال عنوان شهر خلاق موسیقی بودن است، اظهار کرد: شهر سنندج با توجه به عناوینی که تاکنون کسب کرده است، نیازمند زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فرهنگ به ویژه ساخت موزه‌های فرهنگی است.

سیف الله رضایی افزود: به هر میزان به تعداد این مجتمع‌های فرهنگی در دیار فرهنگ و هنر اضافه شود، در توسعه اقدامات فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود، ضمن اینکه اینگونه اقدامات تنها رسالت شهرداری نیست و همه بخش‌های فرهنگی باید در این وارد میدان شوند.

در ادامه این آیین از تعدادی از پرسنل و کارکنان شهرداری سنندج تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha