ایران در ظرفیت‌های دست نخورده و بکر رتبه اول دنیا را دارد

تبریز- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: ایران در ظرفیت‌های دست نخورده و بکر منابع و معادن در دنیا رتبه اول را دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا شهیدی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یک درصد خاک دنیا در اختیار ایران است در حالی که هفت درصد منابع طبیعی و زیرزمینی دنیا را در اختیار داریم، ۱۵ کشور همسایه، ۵۰ هزار کیلومتر ساحل و ظرفیت‌های غنی کشاورزی و معدنی در کشور وجود دارد که باید از این استعدادها و فرصت‌ها در کشور استفاده شود.
وی همچنین گفت: صنایع غذایی و ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی نیز در کشور حرف اول را می‌زند و به لحاظ تجارت هم شرکت‌ها و بخش خصوصی که در این استان فعال هستند توانمندی مناسبی دارند به طوری که ضمن تامین نیاز بازار داخلی توانسته اند بازارهای خارجی را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
شهیدی خاطرنشان کرد: با وجود ذخایر مس و این گونه منابع در آذربایجان شرقی باید صنایع پایین دستی و صنایع «های تک» در این استان ایجاد شود.

مدیر کل سابق صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و مدیرعامل فعلی شرکت مس سونگون نیز گفت: مقطع زمانی فعلی، که ورود دشمن از حوزه اقتصاد است، سنگری مهم‌تر از اقتصاد نداریم بر این اساس باید در این حوزه تلاش‌های صادقانه و تصمیم گیری‌های حکیمانه انجام دهیم.
سیدجعفر عظمایی افزود: در ۱۰ ماه فعالیت خود در اداره کل صمت آذربایجان شرقی درخشان‌ترین عملکرد را در حوزه ستاد تسهیل داشتیم و رتبه اول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور مربوط به آذربایجان شرقی است.
عبدالحمید سرتیپی مدیر کل جدید صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: به کار و تلاش به مثابه ارزش نگاه خواهیم کرد و اهداف ترسیم شده را پیش خواهیم برد.
وی افزود: رسیدن به تولید ناخالص داخلی تصادفی نیست بلکه نتیجه توانمندی عوامل داخلی است که در آذربایجان شرقی باید این عوامل را تقویت کنیم که در این خصوص پایش انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و صادرات محور بودن تولیدات از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم عبدالحمید سرتیپی به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات ۱۰ ماهه سیدمحمد جعفر عظمایی تقدیر شد.

عظمایی پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت مس سونگون منصوب شده است و سرتیپی نیز پیش از این مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بوده و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی از جمله سوابق وی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha