۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85478146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوی صدور مجوزهای موقت تجاری در دزفول گرفته شود

دزفول – ایرنا – نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تلاش ناکام هفت ساله شهرداری این شهر برای تعریض برخی از خیابان های اصلی دزفول گفت: جلوی مجوزهای موقت تجاری در دزفول گرفته شود چراکه تا زمان تحقق نیافتن این مهم، مالکان رغبتی برای مصالحه نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در نشست شورای شهر دزفول در سالن نشست‌های این شورا با اشاره به لایحه تمدید سه ماهه برای ارایه بسته تشویقی به مالکانی که در طرح تعریض خیابان قرار دارند، افزود: تعریض خیابان های ساحلی، آفرینش و طباطبایی از سال ۹۵ در دستور کار شورا و شهرداری دزفول بوده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: شهرداران مناطق طی سال های گذشته به خانه های در مسیر طرح تعریض به ویژه در خیابان ساحلی که گردشگران زیادی نیز حضور دارند، مجوز تجاری موقت داده که این اقدام ریشه بی رغبتی مالکان برای عقب نشینی است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: جلوی صدور مجوزهای تجاری موقت به مالکانی که خانه آنها در طرح قرار دارد و اقدام به عقب نشینی نمی کنند باید گرفته شود.

وی خواستار ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان های دزفول شد و افزود: جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان ها برای مردم مزاحمت ایجاد کرده است که با توجه به مسوولیت شهرداری در این زمینه، اقدام لازم برای ساماندهی به این وضعیت باید در اولویت قرار گیرد.

تلاش برای تحقق تعریض خیابان های ساحلی، آفرینش و طباطبایی تا پایان این دوره شورا

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به لایحه تمدید سه ماهه بسته های تشویقی برای عقب نشینی خانه ها و مغازه های واقع در طرح تعریض خیابان های ساحلی، آفرینش و طباطبایی گفت: تعریض این خیابان ها به عنوان اولویت در دستور کار است و تلاش می شود تا پیش از پایان این دوره شورا محقق شود.

سیدباقر موسوی فخر افزود: با توجه به پیش بینی تحقق منابع درآمدی مورد نیاز شهرداری دزفول طی سه ماهه آینده، در صورتی که مالکان نسبت به مصالحه با شهرداری اقدام نکنند،‌ از ابزارهای قانونی و بر اساس قانون درآمدهای پایدار ابلاغی وزارت کشور اقدام لازم انجام می شود.

وی با اشاره به ناکارآمد بودن کمیته حسابرسی مصوب شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: این کمیته متشکل از ۲ حسابرس خبره، شهردار و ۲ عضو شورا با تصویب این شورا تشکیل شد ولی در عمل کاری انجام نداد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: درخواست کمیته حسابرسی، ارسال کل اسناد شهرداری به محل استقرار این کمیته در شورای اسلامی شهر دزفول بود که شهرداری جا به جایی این حجم بسیار زیاد اسناد را غیر قابل اجرا دانست و پیشنهاد داد حسابرسان با حضور در شهرداری نسبت به بررسی اسنادی اقدام کنند که این هِیات با این در خواست مخالف بود.

وی با بیان اینکه ماهانه باید گزارش حسابرسی شهرداری تنظیم و به استان انعکاس داده شود، افزود: این مهم تاکنون محقق نشده و به همین دلیل فعالیت تیم حسابرسی قبلی بدلیل ناکارآمدی تا تعیین حسابرس‌های جدید متوقف شد.

صدور اخطار تخلیه و پلمب به مغازه هایی که عقب نشینی نکرده اند

رییس کمیسیون املاک و حقوقی دزفول با اشاره به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار گفت: بسته های تشویقی برای مالکان خانه های واقع در طرح تعریض خیابان ها با اجرای قانون درآمدهای پایدار حذف می شود به همین دلیل به منظور کمک به شهروندان و ترغیب آنها به مصالحه با شهرداری، اجرای بسته های تشویقی برای این مالکان برای آخرین بار سه ماه دیگر تمدید شد.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: با توجه به اینکه این آخرین بار است که این بسته های تشویقی برای مالکان این خیابان ها اجرایی می شود به منظور اطلاع رسانی و آگاهی مالکان این خیابان ها، تمام مشمولین این طرح طی روزهای آینده به مرور به شهرداری دعوت و برای آنها قانون جدید و بسته های تشویقی شورا تشریح می شود.

وی افزود: مصالحه با مالکان واقع در طرح تعریض خیابان های ساحلی و آفرینش از سال ۱۳۹۵ در دستور کار شورا و شهرداری و از آن زمان بسته های تشویقی برای ترغیب این مالکان به مصالحه تصویب و سالانه تمدید شده است که این بسته ها برای آخرین بار تا سه ماه پس از تصویب و تایید این لایحه تمدید می شود.

رییس کمیسیون املاک و حقوقی دزفول با تاکید بر پایان اعتبار مجوزهای موقت تجاری داده شده به منازل واقع در طرح تعریض در خیابان ساحلی دزفول گفت: اخطار تخلیه و پلمب مغازه هایی که در طرح تعریض این خیابان ها هستند، به طور جدی دنبال می شود.

شرکت توزیع برق دزفول غیر پاسخگو و ناکارآمد است

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول نیز در نطق پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد شرکت توزیع برق در روشنایی معابر دزفول گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و تخصیص اعتبار فروان به وزارت نیرو همچنان شاهد وجود تیرهای برق چوبی در معابر دزفول هستیم و روند به روز رسانی سیستم روشنایی معابر و شبکه معیوب برق به کندی در این شهرستان مواجه است.

زهرا آدینه ادامه داد: حضور نیافتن و پاسخگو نبودن شرکت توزیع برق دزفول با وجود حجم بالای مطالبه‌های مردمی در میزهای خدمت محلی نشان از ضعف مدیریتی این شرکت است که نتوانسته تغییری در رویکرد خود و پاسخی برای این مطالبه ها داشته باشد.

وی ضمن تذکر جدی نسبت به عملکرد شرکت توزیع برق خوزستان خواستار پیگیری این موضوع و پاسخگو کردن مدیران کل استانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر دزفول شد.

به گزارش ایرنا،‌اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست با تمدید سه ماهه بسته های تشویقی برای مالکان خانه ها و مغازه های واقع در طرح تعریض خیابان های ساحلی، آفرینش و طباطبایی موافقت کردند.

همچنین رییس و اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست همزمان با روز روابط عمومی از تلاش های سجاد شیربتی مسوول روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول که با پوشش زنده نشست های این شورا در شبکه های اجتماعی نقش موثری در شفافیت این شورا ایفا کرده است، تجلیل کردند.

شورای اسلامی شهر دزفول تنها شورای شهر در خوزستان است که تمام نشست های آن در شبکه های اجتماعی به صوت زنده پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha