زیست بوم شرق کشور برای ایجاد رفاه مردم تلاش می‌کند

مشهد-ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تلاش و نقش‌آفرینی این دانشگاه و پارک علم و فناوری زیست بوم شرق کشور برای ایجاد علم منجر به اثرگذاری در رفاه مردم گفت: هم افزایی بر اساس تخصص در این واحدهای علمی مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود میرزائی شهرابی روز چهارشنبه و در حاشیه نشست بررسی راهکارهای کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم‌وفناوری شرق کشور در دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از خواسته های دولت سیزدهم، توجه به موضوع مردمی‌سازی است که این موضوع رفاه بیشتر مردم را در بردارد.

وی ادامه داد: فعالان دانشگاهی در حوزه فناوری و نوآوری علمی در این نشست برای تحقق رفاه در زندگی مردم دست در دست هم داده اند که تحقق این امر نیازمند تقسیم کار بر اساس تخصص هر مرکز علمی در راستای افزایش تولید اقتصادی و رفاه بیشتر مردم است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تلاش برای ایجاد زبان علم به فارسی نیز اظهار کرد: از دیگر اقدامات این دانشگاه تلاش و گام برداشتن برای تهیه مقالات تخصصی علمی به زبان فارسی است تا بتوانیم در این مسیر گامی هر چند کوچک برداریم.

میرزائی ادامه داد: برای این موضوع گام‌هایی برای تشویق مادی و معنوی پژوهشگران دانشگاهی در نظر گرفته شده است، زیرا از تاکیدات رهبر معظم انقلاب این است که روزی تمام دنیا برای دست‌یابی به علوم جدید باید زبان فارسی را فرا گیرند.

به گفته وی، بدین منظور ضروری است تا ایجاد مجله های علمی به زبان فارسی در دستور کار قرار گیرد، به ازای ایجاد هر مجله علمی به زبان فارسی پنج میلیارد ریال هدیه از طرف وزارتخانه به آن دانشگاه تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست یک روزه پیشنهادها، برنامه‌ها و هم‌افزایی بیشتر دانشگاه‌های شرق کشور برای حضور در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که قرار است به‌ میزبانی دانشگاه تهران برگزار شود، بحث و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha