۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85478212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون محیط زیست کشور: کشاورزی در اطراف برخی تالاب‌ها اقتصادی نیست

اهواز - ایرنا - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های ‌سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشاورزی در اطراف برخی تالاب‌ها با مصرف زیاد آب توجیه اقتصادی ندارد گفت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی پیرامون کاهش مصرف آب در حال انجام است.

به گزارش ایرنا مجتبی ذوالجودی روز چهارشنبه در بازدید از سد تنظیمی تالاب بامدژ در اهواز با اشاره به انجام مطالعات کاهش مصرف آب در قالب طرح‌های بین‌المللی با کشور ژاپن اظهار کرد: با انجام این طرح‌های مطالعاتی نتایج خوبی کسب شده است که کاهش ۲۵ تا ۲۷ درصدی آب را می‌تواند رقم بزند.

وی افزود: در حال پیگیری طرح‌های مذکور هستیم تا به همه حوضه‌های آبخیز گسترش یابد و به نتیجه مطلوب دست یابیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های ‌سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تامین حق آب تالاب‌ها از رودخانه‌ها اکنون تامین حق‌آبه حوضه‌های آبخیز نیز در وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست مطرح و مد نظر است

وی بر پیگیری تامین حق‌آبه حوضه‌های آبخیز و ارایه جدول از میزان این حق‌آبه به ستاد احیای تالاب‌های کشور تاکید کرد.

ذوالجودی با اشاره تعامل مطلوب دستگاه‌های در ستاد احیای تالاب‌های کشور برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها بیان کرد: در ۲ سال گذشته همکاری خوبی در مورد تامین آب برخی تالاب‌ها به ویژه تالاب‌های اقماری ارومیه انجام شد به گونه‌ای که قبل از بارش، شرایط تالاب‌ها مناسب بود و با آغاز بارش، آب به راحتی راه خود به سمت دریاچه ارومیه باز کرد.

وی به برنامه‌ریزی برای همه حوضه‌های آبخیز کشور نیز اشاره کرد و بیشترین میزان هدر رفت آب را در حوزه کشاورزی دانست.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های ‌سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت جهاد کشاورزی خواست به منظور استفاده بهینه از آب و کاهش مصرف با این سازمان همراهی داشته باشد و نشست‌هایی میان وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به منظور مدیریت منابع آب تشکیل شود.

وی در ادامه در خصوص طرح‌های نگه‌داشت آب در تالاب‌ها نیز گفت: برای اینکه شرایط تالاب‌ها به وضعیت مطلوب برسد باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود، در حال تلاش هستیم همه منابع مالی در کنار هم قرار بگیرند تا وضیت تالاب‌ها بهبود بخشیده شود.

ذوالجودی بیان کرد: تالاب‌های خوزستان جزو مهم‌ترین تالاب‌های کشور هستند و وضعیت این تالاب‌ها در ستاد احیای تالاب‌های کشور مطرح می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha