۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85478535
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان ستودنی است

سنندج-ایرنا-استاندار کردستان گفت: عملکرد و اقدامات کمیته امداد استان در حوزه های مختلف به ویژه در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان ستودنی و قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا چهارشنبه شب درآیین اعطای۷۳۳ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان به مناسبت گرامیداشت سفر مبارک مقام معظم رهبری به کردستان و تقارن با دهه کرامت درسنندج اظهار کرد: رویدادهای خیرخواهانه کمیته امداد در استان بسیار موثر بوده و نقش این نهاد حمایتی در حوزه‌های مختلف بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد در اشتغالزایی، محرومیت زدایی و تهیه بسته‌های کمک معیشتی در ایام مختلف به مناسبت‌های گوناگون افزود: در طول ۲ سال گذشته هزاران خانواده نیازمند در استان، توانمند و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند و اشتغال پایدار برای این قشر شکل گرفته است.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از مجموعه کمیته امداد استان در راستای اقدامات و عملکرد مطلوب آنان در حوزه‌های مختلف، گفت: در قالب طرح راهبری شغلی که برای مددجویان در کمیته امداد ایجاد شد هزاران فرصت شغلی شکل گرفت و به الگوی موفقی در کشور و دنیا تبدیل شد.

وی یادآور شد: فراهم کردن بستر و زمینه ازدواج آسان و کمک به تشکیل خانواده برای جامعه کمیته امداد از دیگر اقدامات این نهاد است و امیدوارم این کمکی که همه ملت ایران در تهیه آن نقش داشته اند مایه تشکیل زندگی موفقی برای زوجین باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز گفت: امروز ۷۳۳ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد تقدیم شد که با اعطای این جهیزیه‌ها دیگر هیچ پشت نوبتی در کمیته امداد استان نخواهیم داشت.

رضا طوسی افزود: پرداخت حق بیمه ۱۰ هزار و ۳۰۰ مددجو کمیته امداد، خرید و ساخت ۲۱۵۰ مسکن مددجویی، پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی به سه هزار و ۴۴۳ نفر، ارائه ۱۴ هزار و ۳۳۱ مورد خدمات فرهنگی، تربیتی و آموزشی، ارائه ۲۱ هزار و ۵۸۱ مورد مشاوره فردی و خانوادگی، توزیع ۱۳ هزار نوشت افزار به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقدامات این نهاد برای مددجویان در طول یکسال گذشته بوده است.

وی ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار نفر مددجو با پرداخت یک میلیارد و ۸۴۴ مورد تسهیلات، آموزش کسب و کار و پایداری مشاغل به ۱۵ هزار و ۴۰۹ نفر از مددجویان را از اقدامات مؤثر کمیته امداد استان به خانواده‌های تحت پوشش اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha