۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85502397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۴۹ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان قروه‌ای اهدا شد

سنندج- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه گفت: سال گذشته ۹۱ سری جهیزیه به ارزش ۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در شهرستان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد خالدیان روز شنبه در جمع خبرنگاران در قروه با اشاره به اینکه پنج میلیارد ریال از جهیزیه ها کمک خیرین بوده است، اظهار کرد: هر سری از این جهیزیه‌ ها پنج قلم از اقلام ضروری زندگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق‌ گاز، تلویزیون و جارو برقی بوده که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه افزود: نهادینه کردن ازدواج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این نهاد است.

خالدیان یادآور شد: طی چهار مرحله و بدون پشت نوبتی اهدای جهیزیه‌ها با حضور مسئولین محترم شهرستانی صورت گرفته و آخرین مرحله در اسفند ماه ۱۴۰۲ جهیزیه تهیه شده به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تهیه و در اختیار نوعروسان بی‌بضاعت این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: خیران برای شرکت در اقدامات خداپسندانه می‌توانند وجوه نقد خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۷۴۱۲۹ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۵۹۷۴ کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه ادامه داد: خیران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۸۷۶*۸۸۷۷* ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه مبالغ اهدایی خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

حمایت کمیته امداد امام از ۱۳۵۳ دانش آموز قروه ای

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تعداد هزار و ۳۵۳ دانش آموزان از شهرستان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

خالدیان با بیان اینکه از این تعداد، ۷۱۵ دانش آموز دختر و ۶۳۸ دانش آموز پسر است، در خصوص وضعیت پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این دانش‌آموزان، اظهار کرد: امسال کمیته امداد بنا دارد در زمینه ارائه خدمات تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی خدمات هدفمندی ارائه دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۹ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس استعدادهای درخشان در حال تحصیل هستند و این نهاد برای حمایت از دانش‌آموزانی که قصد دارند وارد سمپاد شوند، برای انتخاب رشته پایه نهمی‌ها، برای هنرستانی‌ها و هم دانش‌آموزان رشته‌های نظری به تفکیک هر رشته‌ برنامه‌های ویژه تحصیلی مدنظر دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه گفت: آن دسته از دانش‌آموزان که در طرح‌های تحصیلی کمیته امداد توسط تیم‌های تخصصی مورد حمایت تحصیلی (شامل دارا بودن از پشتیبان تحصیلی، برنامه‌های کتب درسی، مشاوره و برنامه‌ریزی و آزمون‌های مختلف) قرار دارند، در مقطع کنکور نیز برای این افراد انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

خالدیان در خصوص دیگر خدمات تحصیلی برای دانش‌آموزان تحت پوشش به مدارس همدل اشاره کرد و افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد و آموزش و پرورش منعقد شد، تعداد ۱۶۶ دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی غیردولتی و نمونه دولتی به صورت رایگان ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: علاوه بر این خدمات تحصیلی، کمک هزینه‌های تحصیلی به صورت متغیر و هدفمند به دانش‌آموزان پرداخت خواهد شد و میزان پرداختی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان براساس خدمات تحصیلی، ویژگی‌های تحصیلی و نیازها و فضای تحصیلی دانش‌آموزان متغیر است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha