۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85479031
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چمران: همکاری دولت سیزدهم با شوراها قابل مقایسه با قبل‌ از آن نیست

قم - ایرنا - رییس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان گفت: دولت سیزدهم همکاری بسیار مناسب‌تری با شوراهای شهر نسبت به دولت قبل دارد و این تعامل قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان در قم بیان کرد: درد و دل‌های ما پیرامون جایگاه شوراها از مجلس شورای اسلامی گرفته تا دولت‌های گوناگون فراوان است.

وی افزود: با همه این‌ها تلاش کردیم تا نگاه و نگرش‌ها را نسبت به شوراها تغییر دهیم، تا حد خوبی هم در این مسیر موفق بودیم و باید این راه را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قانون اساسی را همان‌طور که است به اجرا درآوریم و بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

چمران گفت: همان‌طور که مسائل عمده و کارهای اصولی کشور و سیاست‌های کلان در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، مدیریت محلی را نیز باید به شوراها که پارلمان محلی هستند، سپرد.

وی افزود: این موضوع در قانون اساسی دیده شده‌، اما متاسفانه عملیاتی نشده‌است. ما از مجلس آینده انتظار داریم که به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجلس گذشته قانون درآمدهای پایدار حرکت خوبی بود که انجام شد، در قانون هفتم هم بحثی در این رابطه شده‌است، ما کار را شروع کردیم و به حمایت و همکاری نمایندگان مجلس و دولت در این خصوص نیاز داریم.

هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان های کشور، روز چهارشنبه در قم آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.

در ۲ روز برگزاری اجلاس کمیسیون‌های تخصصی که شامل کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و اقتصادی، توسعه، عمران و خدمات شهری، محیط زیست، سلامت و بهداشت شهری بود، با حضور شرکت کنندگان تشکیل شد.

این اجلاس با هدف بهره‌گیری از نظرات کاربردی صاحب‌نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور با نگاهی جامع به مسائل جاری شهرهای کشور و همچنین انتقال تجارب و توانمندی رؤسای شوراهای مراکز استان در تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه شهری و در نهایت توانمندی شهرداری‌ها برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha