۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۱۱
کد خبر: 85480203
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اختتامیه پویش ملی جوانی جمعیت روستایی و عشایری در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا-  اختتامیه اولین پویش ملی جوانی جمعیت روستایی و عشایری با حضور جمعی از خانوارهایی که سال گذشته صاحب یک تا سه فرزند شدند و حدود نیمی از آنان، زائر اولی بودند در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور روز جمعه در آیین پایانی این پویش گفت: متاسفانه امروز عده‌ای در جامعه، جایگاه مادری و خانه‌داری را به سُخره می‌گیرند و اگر احیانا یک مادر شاغل نباشد، او را تحقیر می‌کنند؛ در حالی که خداوند این توفیق را به مادران داده تا پرورش‌دهنده بهترین مخلوقش باشند.

زینب اختری ضمن انتقاد از این طرز فکر که داشتن فرزند، دست و پای زن را می‌بندد، به سختی مادر شدن اشاره و بیان کرد: خداوند وعده داده است که با فرزند دار شدن، برکت و رحمت را در زندگی ما جاری کند. صدای خنده و گریه کودک برای مادران، دارویی است که اگر میلیاردها تومان برای درمان بیماری هزینه شود، باز هم جای یک لبخند فرزند را نمی‌گیرد.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور به تبیین ارزش و جایگاه زن در اسلام پرداخت و خطاب به مادران حاضر در همایش گفت: شما زنان، هم در پیشگاه خداوند جایگاه دارید و هم در جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند هستید و امروز من به نمایندگی از مسوولان این حوزه، دست شما را می‌بوسم.

معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین گفت: متاسفانه با تبلیغاتی که توسط دشمنان ما صورت می‌گیرد، جامعه اسلامی ما به سمت پیری پیش می‌رود و اگر این روند ادامه پیدا کند، کشور ما در آینده، کشوری سالمند خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی افزود: در راستای دغدغه جوانی جمعیت و بیانات رهبر معظم انقلاب در این راستا، پویش جوانی جمعیت روستایی و عشایری شکل گرفت. برای ثبت نام در این پویش شرایط خاصی در نظر گرفته نشده است و پویش ۱۴۰۳ در آذرماه اعلام می‌شود.

پویش ملی جوانی جمعیت روستایی و عشایری که پارسال توسط معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با ۲۰ هزار نفر شرکت کننده‌ روستایی و عشایر آغاز شد و به قید قرعه ۳۱۳ نفر سفر کربلا و مشهد و جوایز نقدی برنده شدند، امروز در سالن همایش های آستان قدس رضوی در مشهد به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha