۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85481036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ طرح عمرانی یزد با ۳۸ هزار میلیارد ریال در حال اجراست

یزد- شهردار یزد از اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا "ابوالقاسم محی الدینی" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح شامل طرح های کوچک و بزرگ است که امیدواریم در زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی اظهار کرد: طرح های یاد شده شامل ایجاد فضای سبز ، تملک اراضی ، پیاده روسازی و غیره است ضمن آنکه در سال گذشته نیز ۴۶۰ طرح عمرانی در شهر یزد اجرا شد.

محی الدینی خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد بودجه شهری یزد برای طرحهای عمرانی و ۲۸ درصد صرف هزینه های عمرانی می شود.

شهردار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: شهرداری نگاه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر داشته و معتقدیم در مورد برخی مسائل مانند راستگرد میدان امیرچخماق که با انتقادهایی نیز مواجه شد، مسئله آسیب زدن تردد در این راستگرد به مجموعه تاریخی امیرچخماق صحت ندارد زیرا اکنون در همان نقطه عبور و مرور ادامه دارد.

وی ادامه داد: بودجه بافت تاریخی شهر یزد از ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافته و به همین میزان در بافت هزینه شده است.

وی بودجه حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری را در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این رقم اکنون ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

محی الدینی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد خانواده محور است افزود: برنامه‌‎هایی مانند «پیاده راه ولی عصر» و «شادراه نور» با استقبال قابل توجه مردم مواجه بوده است و برخی انتقادات در مورد این برنامه در بخش ترافیک بود.

وی در مورد توقف برخی طرحهای سرمایه گذاری شهرداری یزد طی سالیان اخیر نیز گفت: سرمایه گذاری یک موضوع جدی است ولی به دلیل یکسری مباحث قانونی و حقوقی در مورد شهرداری‌ها در سطح کشور، دچار اختلال و وقفه‌هایی شده است.

شهردار یزد افزود: برای رفع موضوع ترافیک شهر یزد علاوه بر احداث زیرگذر و روگذر ، ایجاد معابر جدید در دستور کار قرار دارد که می توان به معابر بلوار کوچه بیوک، ۲۴ متری محمودآباد و امام محمدباقر(ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به فرسودگی آسفالت در خیابان ها و معابر شهر یزد گفت: به همین علت با هر بارندگی شاهد فرونشست و چاله ها در سطح شهر هستیم که در این زمینه در بسیاری از محورها، لگه گیری انجام شده است.

وی افزود : بعد از آسفالت سالهای ۹۲ و ۹۳ ، این حجم آسفالت به میزان یک میلیون متر مربع نداشتیم که در سالجاری بودجه خوبی برای این امر پیش بینی شده است.

به نتیجه رسیدن طرح های بر زمین مانده

رییس شورای شهر یزد هم در این نشست از افزایش بودجه شهرداری از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت شورای ششم به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره بسیاری از طرح‌های شهری که سالیان سال بر زمین مانده بود ، پیگیری و به نتیجه رسید که می توان به طرح رینگ شهری یزد به طول ۱۷ کیلومتر اشاره کرد.

"عزیزالله سیفی" خاطرنشان کرد: همچنین بلوار ابوترابی نیز پس از ۲۰ سال وقفه در نهایت با توافق شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون آسفالت شده و آماده بهره برداری است.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان جهت آزادی و تملک اراضی

رییس شورای شهر یزد گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری جهت آزادسازی و تملک اراضی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به آسفالت معابر به ویژه بعد از سیل ۲ سال گذشته که موجب تخریب ۶۰۰ خانه و معابر سطح شهر شد، گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد و امسال نیز تداوم آسفالت معابر را خواهیم داشت.

سیفی اضافه کرد: در سالجاری هم همین مبلغ برای آسفالت سطح شهر در نظرگرفته شده است و ۸۰۰ چاه جذبی برای رفع آبگرفتگی در شهر حفر شد.

وی از نصب چهار هزار و ۶۰۰ تابلوی معابر در شهر یزد خبر داد و گفت: امسال نیز چهار هزار تابلو دیگر تعویض یا نصب جدید می شود.

کمترین چالش و اختلاف نظر در این دوره

رییس شورای شهر یزد با بیان اینکه شورا در این دوره با کمترین چالش و اختلاف نظر در حال فعالیت است و یک انسجام و هماهنگی خوبی بین اعضا برقرار است اظهار کرد: البته اختلاف دیدگاه‎ها برای رسیدن به بهترین تصمیم در شورا وجود دارد ولی پس از بحث و مشورت اعضای شورا، در نهایت منجر به تصمیم واحد و وحدت رویه در اقدامات می‌شود.

وی تعداد جلسات شورای اسلامی شهر یزد در سال گذشته را ۲۰۰ مورد با ۵۸۵ مصوبه بیان کرد و افزود: این شورا ۹ کمیسیون دارد که هر کدام جلسات مختلفی در زمینه فعالیت خود برگزار می کنند.

سیفی تعداد جلسات برگزاری کمیسیون‌های عمران و شهرسازی ، محیط زیست و خدمات شهری ، نظارت و حقوقی ، گردشگری و میراث فرهنگی ، فرهنگی و ورزشی ، بودجه ، خانواده را به ترتیب ۵۷، ۱۰۰، ۵۷، ۹۹، ۱۱۶ ، ۹۲ ، ۱۱۲، ۱۷۲ و ۷۳ مورد بیان کرد و گفت: در این دوره از شورای شهر کمترین مصوبات رد شده از سوی هیات تطبیق را داشته است.

سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شاد راه نور

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ، هزینه اجرای برنامه شاد راه نور در ایام نوروزی امسال را سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: از این برنامه شهروندان یزد بهره بردند.

"حجت الاسلام سیدناصر حیدری" افزود: در برنامه داریم که از این رویدادها در راستای نشاط اجتماعی شهروندان استفاده کنیم .

وی تصریح کرد: هزینه های همه برنامه های این شاد راه اعم از موزه زنده ، ابر بازها و غیره مشخص است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha