۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85481703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاموشی گازهای فلر از گازسوزی روزانه۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری کرد

گچساران- ایرنا-مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: خاموش شدن نخستین مشعل گاز (گازهای فلر)در گچساران از گاز سوزی روزانه ۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، گازهایی که در فرآیند استخراج نفت به دست می‌آید و به دلیل نبود تاسیسات لازم برای استفاده، باید سوزانده شوند، فلر نام دارند.

غلامرضا کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جمع آوری گازهای مشعل در دولت سیزدهم ، انقلابی بزرگ را در کشور رقم زده است،گفت: گازهای مشعل به عنوان یک ثروت ملی جمع آوری و به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل خواهند شد.

کمالی اظهار کرد: از سوی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، آزمون راه‌اندازی نخستین کمپرسور پروژه گچساران یک و ۲ با موفقیت تکمیل شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این کمپرسور، خاموشی نخستین مشعل در این طرح محقق شد که از گازسوزی روزانه ۶ میلیون فوت مکعب گاز در مشعل جلوگیری خواهد شد.

کمالی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و راه اندازی ۲ ردیف دیگر از این الکتروکمپرسورها یک مشعل دیگر خاموش و از سوخت ۱۲ میلیون فوت مکعب گازدر روز جلوگیری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: جمع‌آوری گازهای مشعل به منظور جلوگیری از سوزندان این ثروت ملی، جلوگیری از آلایندگی محیط زیست، هوا و استفاد ازظرفیت خالی پالایشگاه گاز بید بلند در راستای تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است.

وی ابراز کرد: نخستین الکتروکمپرسور گازی مربوط به پروژه جمع آوری گازهای مرحله دوم راه اندازی و در مرحله تحویل گیری به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفت که باراه اندازی این ردیف حدود ۶ میلیون فوت مکعب استاندارد از گازهای غنی مربوط به گازهای همراه، مرحله دوم واحد بهره برداری گچساران یک، جمع آوری و بعنوان خوراک توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز گچساران یک ،تامین گردید.

کمالی عنوان کرد: طرح جمع آوری گازهای مشعل یکی از طرح های بزرگ وزارت نفت است که اقدامات خوبی در این زمینه تاکنون انجام گرفته و انتظار می رود با تمام توان در زمینه به حداقل رساندن این گازها اقدامات لازم انجام شود.

کمالی افزود: در این شرکت ۲۳ میدان نفتی، ۳۵ کارخانه و ۸۴۴ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد میدان، ۱۶ میدان نفتی فعال است و این نشان از نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha