۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 85544741
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مشعل‌ها خاموش می‌شوند

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85544741
مشعل‌ها خاموش می‌شوند

تهران- ایرنا- مشعل‌سوزی در صنعت نفت‌وگاز، مصداق بارز ضرر و زیان اقتصادی هم‌زمان با آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است؛ اتفاقی که در گذشته در بیشترین حد ممکن رخ داده اما در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری، این روند مخرب روند کاهشی در پیش گرفته و تا پایان سال آینده، به حداقل ممکن خواهد رسید.

براساس سخنان مسئولان وزارت نفت، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب (تقریبا معادل روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب) گاز مشعل سوزانده شده است. تا پایان سال ۱۴۰۲، روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون مترمکعب از مجموع گازهای همراه جمع‌آوری شده و قرار است با اجرایی شدن طرح‌های مختلف تا پایان سال ۱۴۰۴، میزان مشعل‌سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

مشعل‌ها خاموش می‌شوند


میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای جمع‌آوری گازهای مشعل، فقط در مدت یک سال با صادرات همین میزان گاز جمع‌آوری شده، جبران می‌شود.

گازهای مشعل به گازهایی گفته می‌شود که در صنایع نفت‌وگاز به صورت گازهای همراه با نفت یا به عنوان محصول جانبی در تاسیسات، تولید می‌شود اما به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌های فنی و یا نبود امکانات مناسب، در همان محل تولید بدون هیچگونه بهره‌برداری، می‌سوزند که این اقدام افزون بر زیان اقتصادی، آسیب‌های زیست‌محیطی نیز در پی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha