۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85482253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مترو مشهد در شب میلاد امام رضا (ع) تا ساعت ۲ بامداد سرویس‌دهی می‌کند

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: فعالیت مترو این شهر به مناسبت میلاد امام هشتم و تسهیل تردد زائران و مجاوران تا ساعت ۲ بامداد دوشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه شهرداری مشهد، محمدرضا قلندر شریف روز یکشنبه افزود: این تصمیم با توجه به پیش‌بینی تشرف زائران و مجاوران اخذ شده است و با تمدید زمان فعالیت قطار شهری این مهم تسهیل خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا به منظور کاهش ترافیک از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha