۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85482257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه های صلواتی جشن های رضوی به همت شهرداری در قشم برپا شد

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: ۱۰ ایستگاه صلواتی به مناسبت برگزاری جشن های رضوی و میلاد سراسر نور و با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت، حضرت علی بن موسی‌ الرضا(ع) با همت و حمایت شهرداری در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برپا شد.

میرداد میردادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این ایستگاه های صلواتی به منظور پذیرایی از دوستداران امام رضا(ع) و شرکت کنندگان در جشن های رضوی در مساجد و هیات های مذهبی شهر قشم با شربت و شیرینی به همت روابط عمومی و فرهنگی شهرداری دایر شده است.

وی ادامه داد: برای برپایی این ایستگاه های صلواتی و فرهنگی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری قشم هزینه شده است.

شهردار قشم توضیح داد: در برپایی این ایستگاه های فرهنگی و تبلیغی قشموندان، تشکل های مردمی و هیات های مذهبی نگین خلیج فارس مشارکت داشته اند.

میردادی به فضاسازی و تبلیغات محیطی با موضوعات فرهنگ رضوی به مناسبت سالروز میلاد شمس‌الشموس حضرت امام رضا(ع) در شهر قشم اشاره کرد و گفت: هویت بخشی سیمای بصری شهر با آذین بندی و مضامین جشن های رضوی در میدان امام خمینی(ره)، بلوار شهید رجایی، میدان شهدای گمنام و بلوار معلم انجام شده است.

دهه کرامت از روز اول ماه ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و در سالروز ولادت برادر بزرگوار ایشان حضرت امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده به پایان می‌رسد.

حضرت علی بن موسی بن جعفر(ع) معروف به امام رضا(ع) و دارای القابی همچون عالم آل محمد(ص) و امام رئوف روز یازدهم ذی‌القعده سال ۱۴۸ هجری قمری دیده به جهان گشود.

ایشان پس از پدر بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم(ع) در سال ۱۸۳ هجری قمری مدت ۲۰ سال امامت شیعیان را برعهده داشت که همزمان با خلافت هارون الرشید، محمد امین و مامون عباسی بود.

امام هشتم(ع) تا پیش از سفر به خراسان، در مدینه زندگی می‌کرد و از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بود و در سال ۲۰۰ یا ۲۰۱ قمری به دستور مامون به مرو آمد و با تهدید او و به اکراه، به شرط اینکه در امور حکومت دخالتی نکند، ولایتعهدی او را پذیرفت.

مامون هفتم رمضان سال ۲۰۱ قمری با حضرت امام رضا (ع) به عنوان ولیعهد خود بیعت کرد و از مردم بیعت گرفت.

براساس نقل مشهور، حضرت امام رضا(ع) در آخرین روز ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری و در ۵۵ سالگی به دست مامون و در طوس به شهادت رسید و سپس به دستور وی در بقعه هارونیه در روستای سناباد به خاک سپرده شد و از آن روز تاکنون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در شهر مشهد زیارتگاه مسلمانان و شیعیان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha