نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان: اندیشه‌های رئیسی منبع الهام برای جهان اسلام است

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت: رئیس‌جمهوری شهید ایران در مسیر صلح منطقه به ویژه تحکیم روابط با همسایگان ثابت قدم بود و معتقدیم که اندیشه‌های آیت‌الله رئیسی یک منبع الهام برای کشورهای منطقه و جهان اسلام است.

آصف علی خان دُرانی امروز (سه‌شنبه) پس از حضور در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از همینجا به ملت و دولت ایران به ویژه بازماندگان عمیقا تسلیت گفته و علو درجات را برای شهدای عزیز از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان از خداوند مسألت می‌کنم.

دُرانی که از شهریور ۱۳۹۵ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان سفیر پاکستان در تهران حضور داشت، افزود: ما در این شرایط دشوار در کنار مردم و دولت پاکستان به ویژه خانواده‌های شهدا هستیم.

وی تاکید کرد: بدون شک سفر ماه گذشته شهید دکتر رئیسی به پاکستان بیانگر نگاه برادرانه و دوستانه ایشان به پاکستان در مسیر تعمیق روابط دوجانبه و مشارکت برای صلح و رفاه در منطقه بود.

این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت که رئیس جمهور ایران چشم انداز صلح، همکاری و رفاه را برای منطقه داشت و مواضع ایشان در حمایت از پاکستان و جهان اسلام باید سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اندیشه‌های وحدت آفرین آیت‌الله رئیسی نه فقط باید از سوی ایران و پاکستان دنبال شود بلکه این یک منبع الهام برای منطقه و جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha