۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبر: 85488257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد حوزه علمیه قم: شهید رییسی انگیزه خدمت را گسترش داد

تربت‌حیدریه- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی را برگزیده خدا در عرصه خدمت خواند و گفت: رییس جمهور شهید انگیزه خدمت را در بین مسوولان و مردم گسترش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد فرهادی روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای خدمت که به میزبانی حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: هر شخصی که در مسیر خدا با اخلاص قدم بردارد، مشمول لطف و عنایت پرودگار متعال می‌شود.

وی بیان کرد: انسان باید طوری راه بپیماید که امانت‌دار خداوند متعال باشد و این شهید جمهور عزیز و همراهانش امانت مسوولیت خدمت‌گذاری را در صحت و سلامت مدیریت کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شهید رییسی به گفته یاران و همراهانش هیچگاه از خستگی سخن نگفت.

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون ویژگی‌های رییس‌جمهور شهید اظهار کرد: شهید رییسی در همه ابعاد وجودی زندگی اش از جمله مردم‌داری، سیاست، سعه صدر، حلم و متانت برای کشور غنیمت بود.

حجت الاسلام فرهادی شناساندن غنیمت‌ها به نسل جوان را بسیار ضروری دانست و افزود: امروز نسل جوان را باید از احساسات و هیجانات فراتر و منطقی‌تر در نظر بگیریم و موارد را برای آنها تجزیه و تحلیل کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha