فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد/تداوم هشدار نارنجی

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به ادامه هشدار نارنجی در استان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت روز دوشنبه تداوم دارد و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و بارش تگرگ و صاعقه نیز پیش بینی می شود.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوع مخاطره طبق این هشدار رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد بارش تگرگ، مه گرفتگی و تندباد لحظه ای و منطقه اثر در روز یکشنبه نیمه شمالی و تا حدودی نواحی مرکزی آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: زمان پایان فعالیت این سامانه اوایل وقت دوشنبه و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ، برخورد صاعقه و کاهش دید است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به توصیه های هواشناسی در استان اضافه کرد: آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی از مواردی است که باید مورد توجه باشد.

کریمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در اغلب نقاط استان بارش های پراکنده باران گزارش شده است که بیشترین میزان از شهرستان شاهین دژ با ۶ میلی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما برای استان در روزهای پیش رو پیش بینی می شود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با دمای هفت درجه بالای صفر خنک ترین و نقده با ۲۵ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان بوده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد بارشهای متناوب باران و رگبارهای بهاری بوده که در برخی مناطق از جمله شهر ارومیه آبگرفتگی معابر را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha