تداوم بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی/هشدار نارنجی صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هواشناسی استان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز /سه شنبه/ هشدار نارنجی صادر کرده و این بارندگی ها همچنان ادامه دارد.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد که از بعدازظهر یکشنبه آغاز شده است، همراه با بارش تگرگ در نقاط مستعد و تندباد لحظه ای ادامه دارد.

وی اضافه کرد: منطقه اثر این بارش ها نیمه شمالی استان و زمان پایان آن، سه شنبه شب بوده و اثر مخاطره نیز آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: توصیه می شود تا آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی درخصوص دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت، پیرانشهر با ۳۴ درجه بالای صفر گرم‍ترین و چالدران با ۱۵ درجه بالای صفر خنک ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت با کاهش نسبت به روز گذشته بین ۲۳ تا ۲۹ درجه در نوسان بود.

صابر ی با بیان اینکه در این مدت بارندگی هایی در شهرهای ماکو، چالدران، خوی و سلماس گزارش شد، افزود: این بارش ها بین یک تا ۲ میلی متر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا بارشهای رگباری در آذربایجان غربی در فصل تابستان همواره وجود دارد و نقاط شمالی بیشتر تحت تاثیر این بارندگی ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha