۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85489706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفان دام غیرمجاز در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح تشدید برخورد با متخلفان دام غیر مجاز در مراتع ملی استان آغاز و در مرحله نخست ۸۷۰ راس دام از مراتع فاروج خارج شدند.

سرهنگ رضا اصیل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تعداد دام غیرمجاز از مراتع کوه "فاطمه خانم" خارج و چهار نفر از صاحبان گله به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: دامداران بر اساس طرح صیانت و حفاظت از مراتع و جلوگیری از تخریب باید دارای مجوز از منابع طبیعی باشند در غیر اینصورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت دام، تخلفات و ورود دامداران غیرمجاز به مراتع افزایش یافته است و با این موارد برخورد می شود.

وی با اشاره به کوچ عشایر به مناطق ییلاقی این شهرستان گفت: دامداران دام خود را به برخی از مناطق ییلاقی کوچ می دهند و تعداد دامشان بیشتر از ظرفیت مراتع است که امکان تخریب سطح سبز و گونه های مرتعی را به دنبال دارد.

سرهنگ اصیل ادامه داد: دامدارن در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جزای مالی، زندان و ابطال پروانه چرا محکوم می شوند و در برخی موارد به جای پرداخت جریمه نقدی، بذرپاشی مراتع جایگزین محکومیت می شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۰۰ هزار هکتار منابع ملی شهرستان ۱۰ هزار هکتار مراتع است که ۹۴ سامانه مرتعی در آن تعریف شده و از این تعداد ۱۴ سامانه عشایری است.

گستره شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج شامل ۱۶۴ هزار هکتار و ۱۰۰ هزار هکتار بصورت منابع ملی و ۶۴ هزار هکتار مستثنیات است.

این شهرستان در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha