۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85489720
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۹ فضای آموزشی در تایباد کلنگ زنی و افتتاح شده است

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: ۲۹ فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی طی سه سال گذشته کلنگ زنی و افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل روز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی ساخت ۲ فضای آموزشی ۶ کلاسه در روستاهای محسن آباد و پساوه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش سطح خدمات آموزشی یکی از مهمترین برنامه های دولت است که در این راستا و در بازه زمانی گذشته از فعالیت دولت سیزدهم، ساخت ۱۴۹ کلاس درس شهری و روستایی در این خطه مرزی آغاز شده و یا به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که خیرین در همه عرصه ها یاریگر دولت بوده و از خود کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند اظهار کرد: این تعداد طرح عمرانی آموزشی به صورت مشارکتی و به همت خیرین شیعه و اهل سنت ساخته و در اختیار دانش آموزان روستاهای مرزی، محروم و حاشیه شهر تایباد قرار گرفته است.

فرماندار تایباد با اشاره به این که دولت درصدد توزیع متوزان خدمات در جای جای کشور است گفت: از ۲۹ فضای آموزشی که طی سه سال گذشته در تایباد کلنگ زنی و یا افتتاح شده است، ۱۰۰ درصد هزینه های ساخت پنج فضای آموزشی را خیرین این شهرستان تامین کرده اند.

شیردل افزود: برای ساخت این فضاهای آموزشی که در قالب کلاسهای ۱۰ و ۶ کلاسه پیش بینی شده است به ترتیب ۱۲۰ میلیارد ریال و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت زمان فعالیت دولت شهید آیت الله رئیسی، سه زمین چمن مصنوعی و یک واحد غذاخوری ویژه دانش آموزان این شهرستان ساخته شده است.

فرماندار تایباد گفت: تایباد از جمله مناطق دارای تراکم بالای دانش آموزی در خراسان رضوی است و با نهضت ساخت فضای آموزشی در این منطقه، برای ۱۵ سال آینده کمبود فضای آموزشی در این شهرستان به پایان رسیده است.

شیردل ساخت استخر دانش آموزی در تایباد را یکی از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این شهرستان عنوان و اضافه کرد:با گذشت ۱۲ سال از آغاز ساخت این استخر هم اکنون این طرح افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آموزش و پرورش تایباد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فرهنگی شاغل در ۲۰۶ فضای آموزشی دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت و ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha