۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85234853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱ کلاس درس به فضای آموزشی تایباد افزوده شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85234853
۵۱ کلاس درس به فضای آموزشی تایباد افزوده شد

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۵۱ کلاس درس به فضای آموزش و پرورش این شهرستان در مناطق شهری و روستایی افزوده شد.

مهدی دونده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کلاس درس در شهرهای «تایباد، ریزه، مشهد ریزه، خیرآباد و کاریز» دایر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حوزه آموزش و پرورش تایباد، هشت طرح آموزشی در حال ساخت دارد که ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار تایباد بیان کرد: این تعداد طرح در قالب پنج فضای آموزشی با ۲۴ کلاس درس و سه نمازخانه است.

دونده به کمک‌های خیّران نیکوکار این شهرستان در بخش ساخت فضاهای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: طی یک سال گذشته هفت تفاهمنامه برای ساخت هفت فضای آموزشی در این شهرستان مرزی به امضاء خیّران رسیده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های فعال آموزشی به صورت مشارکتی از ۳۰ تا ۵۰ درصد با خیّران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی ساخته می‌شود که در این حوزه خیّران تاکنون در انجام تعهدات خود پیشتاز بوده اند.

فرماندار تایباد با تاکید بر اینکه این شهرستان از جمله مناطقی است که در خراسان رضوی دارای تراکم بالای دانش آموزی است، گفت: برای حاشیه شهر و برخی از روستاهای تایباد، پنج فضای آموزشی دیگر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: هفت پروژه آموزشی برای استفاده در سال تحصیلی جدید به صورت رسمی بهره برداری شد و در اختیار دانش آموز شهرستان تایباد قرار گرفت.

دونده احداث استخر دانش آموزی در تایباد را یکی از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این شهرستان عنوان و افزود: باگذشت ۱۲ سال از آغاز ساخت این استخر، در حال حاضر این طرح فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۳۵ پروژه آموزشی با هزار و ۱۰۰ کلاس درس و زیربنایی معادل ۱۱۱ هزار و ۵۳۷ متر مربع زیر بنا، وارد چرخه آموزش و پرورش خراسان می شود.

شهرستان تایباد در سال تحصیلی جدید ۳۶ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha