۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85490266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان ۵۰ هزار نفری رومشکان لرستان بیمارستان ندارد

خرم آباد - ایرنا - فرماندار رومشکان گفت: این شهرستان با جمعیت ۵۰ هزار نفر بیمارستان ندارد و مردم باید برای دسترسی به تخت بیمارستانی تا ۶۰ کیلومتر سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الله نصیری‌پور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری رومشکان با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان افزود: سال ۱۴۰۱ کلنگ احداث بیمارستان رومشکان به زمین زده شده است و هم اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

وی اظهار داشت: با این وجود بدلیل اینکه یکی از افرادی که زمین بیمارستان را اهدا کرده بود برای بازپس گیری زمین شکایت کرده و در نهایت دادگاه به نفع وی رای صادر کرد، عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

فرماندار رومشکان تصریح کرد: یک هزار متر زمین داخل شهر دولتی وجود دارد که رایزنی برای رضایت این فرد و معاوضه زمین‌ها در حال انجام است تا در صورت توافق نهایی، عملیات اجرایی بیمارستان آغاز شود.

نصیری‌پور ادامه داد: هم اکنون مردم شهرستان برای دسترسی به بیمارستان باید ۶۰ کیلومتر را تا کوهدشت طی کنند که با توجه به دو خطه بودن مسیر و عبور تریلی‌های نفت کش، تصادفات مرگبار بسیاری رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه رومشکان با سه درصد مساحت لرستان سال ۹۲ به شهرستان تبدیل شده است، افزود: تامین آب از مشکلات جدی این شهرستان است اما هیچ بهره‌ای از انتقال آب سد سیمره ندارد چرا که تاسیسات این سد در حوزه استان ایلام است.

وی اظهار داشت: چنانچه آب اضافه سد در هنگام رهاسازی به شهرستان رومشکان انتقال داده شود، مشکل کشاورزی منطقه حل می‌شود از طرفی نیز این شهرستان۲۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص دارد که به دلیل تمرکز بر سد معشوره، تاکنون کاری انجام نگرفته است.

فرماندار رومشکان همچنین گفت: فاضلاب شهر راهی برای خروج ندارد و پس از تجمع در یک کانال روباز تبخیر و یا وارد زمین می‌شود اما آبفا اعلام کرده است با توجه به جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر امکان احداث تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد.

نصیری‌پور در خصوص وضعیت زیرساخت ورزشی رومشکان نیز اظهار داشت: سرانه ورزشی شهرستان قبل از دولت شهید رییسی ۶ سانتیمترمربع بود که در نیمه دوم ۱۴۰۲ به بیش از ۵۰ سانتیمترمربع رسیده است و با احتساب مکان‌های ورزشی سپاه و آموزش و پرورش بیشتر نیز می‌شود.

وی یادآور شد: مردم این شهرستان هفت میلیارد ریال به صورت داوطلبانه برای برگزاری کنگره شهدای لرستان اهدا و ۷۶ درصد واجدان شرایط آن در انتخابات پارسال شرکت کردند بنابراین پیشنهاد می‌شود شاخص شرکت مردم در برنامه‌های انقلابی در بودجه‌بندی لحاظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha