۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85490814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ میلیارد ریال برای مجتمع آبرسانی «زیدرسرانی» شیروان هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی مجتمع آبرسانی «زیدرسرانی» شیروان گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این مجتمع آبرسانی و بهره مندی ۴۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی هزینه شده است.

رضا عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی "پایین دست شیرین دره"، "کهنه جلگه"، "پرسه سو" و "زیدرسرانی"در استان اجرا می شود.

وی افزود: مجتمع آبرسانی «زیدرسرانی» شیروان از طرح های مهمی است که شهریورماه امسال بهره برداری و ۱۴ هزار نفر از روستاییان از آب شرب این مجتمع بهره مند خواهند شد.

عطایی ادامه داد: از ابتدای این طرح تاکنون بالغ بر هشت هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب، ۱۶۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۶ باب ایستگاه پمپاژ و ۹۰ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: با تکمیل مجتمع های آبرسانی در قالب طرح جهاد آبرسانی ۱۶۴ روستای خراسان شمالی از نعمت آب پایدار بهره مند می شوند.

آغاز عملیات آبرسانی به «گوگدره» فاروج

عطایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای «گوگدره» فاروج، گفت: عملیات آبرسانی به این روستا شامل خط انتقال آب شرب از محل چاه تا محل مخزن ذخیره آب شرب روستای گوگدره به طول تقریبی ۵۰۰ متر با استفاده از لوله پلی اتیلن با سایز ۷۵ میلی متر است.

وی افزود: عملیات حفر چاه آب شرب فلمن (دستی) نیز شروع شده و در عمق ۵ متری در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این عملیات آبرسانی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام می شود و بیش از ۱۲۰ نفر از اهالی گوگدره از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha