۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85491110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار خانواده زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان خوزستان هستند

اهواز- ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: سه هزار و ۲۳۲ از خانواده زندانیان در استان زیر پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان، خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی دوشنبه در خصوص حمایت از خانواده زندانیان در استان بیان کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۲۱ مورد خدمت از جمله اعطای کالای اساسی اولیه زندگی، کمک هزینه‌های درمانی، اعطای بن غیرنقدی، پوشاک و لوازم التحریر و کمک هزینه‌های دیگر به این خانواده‌ها انجام شد.
وی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت و عمل به قانون جوانی جمعیت، ۴۷ فقره جهیزیه و ۵۵ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجویان ندامتگاه‌های استان اعطا شد.

دهقانی گفت: این انجمن‌ها با دعوت از اشخاص نیکوکار و علاقمند به حمایت از زندانیان، اقدامات قابل توجهی را در راستای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان در زمان حبس انجام می‌دهند.


رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۹۴ میلیارد ریال کمک‌ نقدی و غیرنقدی از خیران جمع‌آوری شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۶۰ میلیارد رسال رسید و رشدی معادل ۳۴ درصد داشت.

کمک ۵۰ میلیارد ریالی خیران به انجمن حمایت از زندانیان خوزستان
دهقانی ادامه داد: در ۲ ماهه سال جاری خیران و شرکت‌های صنعتی استان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را به انجمن حمایت از زندانیان استان کمک کردند که به طور میانگین نسبت به سال قبل رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه داشته است و انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف دیگر شاهد افزایش رشد این کمک‌ها باشیم.
وی افزود: انجمن‌های حمایت از زندانیان برای افزایش فعالیت در این مسیر، نیازمند همراهی خیران و شرکت‌ها هستند و هر اقدامی در این زمینه به کاهش چرخه جرم و آسیب‌های اجتماعی، ارتقای امنیت و رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان کمک می‌شود.
به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان در تلاش است با اجرای پویش‌های مختلف و کمک خیران جمعیت زندانیان در استان را کاهش دهد.

در دهه کرامت امسال ۲۴۸ نفر از زندانیان جرایم مالی استان با کمک خیران از زندان آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha