۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85491377
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرانه تولید پسماند هر ملایری روزانه ۶۸۲ گرم است

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85491377
سرانه تولید پسماند هر ملایری روزانه ۶۸۲ گرم است

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در روز ۶۸۲ گرم و به ازای هر نفر در ماه ۲۱/۱۰۰ کیلوگرم است.

"مجید فرجی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این در حالیست که میانگین سرانه تولید پسماند در شهرهای کشور به ازای هر نفر در روز ۷۰۰ گرم و در روستاها ۴۵۰ گرم است.

وی افزود: اداره پسماند شهرداری ملایر در اردیبهشت‌ماه سال جاری، در مجموع ۳/۵۹۳ تن پسماند خانگی از سطح شهر جمع‌آوری و به محل دفع پسماندهای شهر ملایر منتقل کرده است.

شهردار ملایر بیان کرد: نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته ۱۴۷ تن پسماند در ملایر بیشتر تولید شده و افزایش پنج درصدی تولید پسماند را طی ماه گذشته داشتیم.

فرجی ادامه داد: با همکاری شهروندان ملایری بیش از ۸۱/۵ درصد پسماند شبانه و حدود ۱۸/۵ درصد آن در طول روز جمع‌آوری شده که انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت مسئولانه مردم میزان زباله دفع شده در روز به مرور کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از این مقدار پسماند نزدیک به ۷۰ درصد به شیوه مکانیزه و با استفاده از خودروهای مجهز به فشرده‌ساز و بیش از ۳۰ درصد آن نیز به شیوه نیمه مکانیزه و با بهره‌گیری از خودروهای روباز جمع‌آوری می‌شود.

شهردار ملایر با بیان اینکه میانگین روزانه پسماند جمع‌آوری شده از سطح شهر ملایر ۱۱۵/۹۰۰ تن است تاکید کرد: با مشارکت مردم انتظار است میزان تولید پسماند خانگی در ماه‌های آینده روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دومین شهر بزرگ استان همدان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha