دستگاه‌های نظارتی در خراسان جنوبی قیمت کالا را رصد کنند

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید قیمت تمامی کالاها به خصوص کالاهای اساسی را رصد کنند و کارگروه تنظیم بازار استان هم در این زمینه ورود می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست کمیسیون بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: با توجه اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش‌رو است بر تشدید رصد و نظارت بر بازار و حساسیت ویژه در این زمینه تاکید داریم.

وی با اشاره بر لزوم هماهنگی و هم‌صدایی تیم‌های نظارتی بازار در استان، گفت: اکنون کمبود کالا در بازار استان نداریم که ادامه این روند هم باید به همین شکل باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از اعضای کارگروه تنظیم بازار استان درخواست داریم که اگر کمبود کالایی در استان احساس شد قبل از اینکه تبدیل به چالش شود به ما اطلاع دهند تا با تامین به موقع بازار را مدیریت کنیم.

جعفری با بیان اینکه با توجه به افزایش ۵۳ درصدی قیمت گوجه فرنگی در استان باید تعاون روستایی برای تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول ورود کند، بیان کرد: تزریق گوشت قرمز با نگاه دو جانبه به وضعیت بازار و متضرر نشدن دامداران انجام می‌شود.

وی افزود: ضمن صادرات مرغ مازاد استان به سیستان و بلوچستان اما تامین مرغ استان هم نباید با اخلال مواجه شود.

وی با اشاره اینکه کارگروه تنظیم بازار از جلسات آینده به وضعیت تامین و قیمت سایر کالاها و خدمات در سطح استان هم ورود خواهد کرد، افزود: در همین راستا وضعیت بازار و قیمت کالاها و خدماتی غیر از کالاهای اساسی از جمله وسایل سرمایشی نیز رصد و نظارت خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جذب حداکثری و توزیع به موقع کالاهای اساسی در دستورکار بوده است.

احمد آریافر افزود: با توجه به نزدیکی محرم اقلام مورد نیاز هیات‌های مذهبی و مراکز عمده مصرف به صورت متمرکز، شامل گوشت قرمز و برنج و غیره تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است، افزود: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۴۷ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی هم گفت: خرید تضمینی گندم از چهارم خردادماه جاری در استان آغاز شده و تاکنون ۴۸۱ تن خریداری شده، اکنون هم به اندازه سه ماه آینده ذخیره گندم استان انجام شده است.

میثم پیشدادیان افزود: به مانند سال‌های گذشته خرید تضمینی گندم از شهرستان نهبندان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود در شهرستان قاین به پایان برسد.

وی با بیان اینکه جهت تسهیل در خرید محصول کشاورزان ۱۷ مرکز ویژه خرید گندم آماده تحویل دسترنج کشاورزان گندم‌کار استان است، افزود: تعداد ۱۵ مرکز خرید مباشر و ۲ مرکز خرید ملکی از ابتدای خرداد ماه تا نیمه دوم شهریورماه امسال نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اقدام خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال است که توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده است.

وی به‌روز رسانی اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گندمکاران استان قبل از مراجعه به مراکز خرید گندم، نسبت به ثبت و به‌روز رسانی اطلاعات خود در سامانه پهنه‌بندی اقدام کنند.

پیشدادیان افزود: نظارت بر نانوایی‌ها در خصوص آرد ۱۸ درصد همچنین رصد بهداشتی در حال انجام است.

در این نشست مقرر شد برای ستاد اربعین استان خراسان جنوبی ۹۰ تن آرد، ۷۰ تن برنج، ۴۰ تن گوشت قرمز، ۴۰ تن ران مرغ و ۴۰ تن شکر برای مصرف در ایام اربعین در سایت کاظمین تامین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha