۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبر: 85491403
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

احتمال شکست در پرتاب ماهواره شناسایی کره‌شمالی

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبر: 85491403
احتمال شکست در پرتاب ماهواره شناسایی کره‌شمالی

تهران- ایرنا- ارتش‌های ژاپن و کره‌جنوبی می‌گویند بقایای یک موشک ماهواره‌بر متعلق به کره‌شمالی را در آب‌های شبه جزیره کره یافته‌اند اما در حال ارزیابی هستند که آیا پرتاب این ماهواره شکست خورده یا موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودونیوز، سیستم هشدار زودهنگام ارتش ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که به نظر می رسد کره شمالی یک موشک شلیک کرده است و دولت ژاپن این پرتابه را یک موشک بالستیک دانست.

این پرتاب آشکار پس از آن صورت گرفت که کره شمالی، ژاپن را از طرحی برای پرتاب یک موشک حامل ماهواره قبل از چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) مطلع کرده و منطقه را در حالت آماده باش قرار داده بود.

پیونگ یانگ آخرین بار در ماه نوامبر یک ماهواره شناسایی به فضا پرتاب کرد و از آن زمان اعلام کرد که قصد دارد سه ماهواره دیگر را در سال جاری در مدار زمین قرار دهد.

کره شمالی معتقد است که یک ماهواره نظامی برای شناسایی حملات غافلگیرانه احتمالی توسط آمریکا و کره جنوبی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد: پس از پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی در دوشنبه شب، تکه‌های زیادی از این ماهواره را در اقیانوس کشف کرده و در حال تجزیه و تحلیل است که آیا آخرین تلاش پیونگ یانگ شکست خورده است یا خیر؟

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی و آمریکا در سئول هم گفت: حدود ۲ دقیقه پس از شناسایی «چیزی که مشکوک به ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی است» بسیاری از قطعات پرتابه حوالی ساعت ۲۲:۴۶ به وقت محلی، در آب های کره شمالی شناسایی شد و آمریکا و کره جنوبی در حال تجزیه و تحلیل هستند که آیا پرواز این ماهواره عملیاتی بوده است؟

پیش از این نیز شبکه خبری ان اچ کی نوشت: یک مقام ارشد وزارت دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت بر اساس رنگ شعله های آتش در تصاویر رسانه ها، این احتمال وجود دارد که سوخت مایع در موشک کره شمالی آتش گرفته باشد.

به گزارش ایرنا، گارد ساحلی ژاپن یکشنبه شب اعلام کرد، کره شمالی به توکیو اطلاع داده است که قصد دارد در فاصله روزهای ۲۷ می تا چهارم ژوئن (۷ تا ۱۵ خرداد) یک موشک حامل ماهواره فضایی پرتاب کند.

ژاپن: کره‌شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha