قاچاقچی سوخت در پیرانشهر یک میلیارد ریال جریمه شد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: پرونده قاچاق سوخت با چهار باک جاسازی شده در یک دستگاه اتوبوس در مرز تمرچین پیرانشهر بررسی و متهم به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، حسین نجف زاده روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: با کشف ۹۰۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۲۶۸ میلیون ریال در چهار عدد باک جاسازی شده زیر یک دستگاه اتوبوس پرونده ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر تشکیل و رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۸۰۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل سه برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

به گفته نجف زاده شعبه همچنین از بابت نصب باک اضافی در خودرو علاوه بر فک و ضبط باک های اضافی حکم به پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال صادر و در مجموع متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

محموله کنگر قاچاق در تمرچین پیرانشهر توقیف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: محموله قاچاق یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کنگر در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر توقیف و پرونده آن در تعزیرات حکومتی بررسی شد.

نجف زاده افزود: ماموران انتظامی مستقر در پست کنترل مرزی تمرچین محموله قاچاق را در بازرسی از یک دستگاه کامیون خروجی از کشور کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: پرونده قاچاق یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کنگر به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کنگرهای کشف شده متهم را به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha